Ordinul nr. 19/2005
privind aprobarea deducerilor personale lunare pentru contribuabilii care realizează venituri din salarii la funcția de bază începând cu luna ianuarie 2005, potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Rectificat prin 1
- Rectificarea nr. 19/2005 7 ianuarie 2005 la anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 19/2005
Ce face acest act
Are ca temei 1
- Legea nr. 571/2003 22 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul fiscal
În temeiul
art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 56 alin. (2) și ale
art. 45 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă calculatorul pentru determinarea deducerilor personale lunare începând cu luna ianuarie 2005, stabilit potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) și ale
art. 45 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, modificată și completată prin
Articolul 2
Calculatorul desfășurător pentru determinarea deducerilor personale lunare începând cu luna ianuarie 2005, prevăzut la art. 1, este cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 3
La calculul deducerilor personale lunare degresive potrivit art. 1, în funcție de venitul brut lunar din salarii și de numărul de persoane aflate în întreținerea contribuabilului, s-a utilizat următorul algoritm de calcul:
- lei -
Venit brut lunar din salarii (VBL)
Deducerea personală lunară - stabilită pentru un contribuabil în funcție de numărul persoanelor aflate în întreținere
fără persoane în întreținere
cu o persoană în întreținere
cu 2 persoane în întreținere
cu 3 persoane în întreținere
cu 4 sau mai multe persoane în întreținere
până la 10.000.000
2.500.000
3.500.000
4.500.000
5.500.000
6.500.000
10.000.001 la 30.000.000
2.500.000 x [1-(VBL - 10.000.000)/ 20.000.000]
3.500.000 x [1-(VBL - 10.000.000)/ 20.000.000]
4.500.000 x [1-(VBL - 10.000.000)/ 20.000.000]
5.500.000 x 1-(VBL - 10.000.000)/ 20.000.000]
6.500.000 x [1-(VBL - 10.000.000)/ 20.000.000]
peste 30.000.000
0
0
0
0
0
Articolul 4
Sumele reprezentând deducerile personale potrivit art. 2 și 3 pentru venitul brut lunar din salarii cuprins între 10.000.001 și 30.000.000 lei sunt calculate prin rotunjire la suta de mii de lei, în sensul că fracțiunile sub 100.000 lei se majorează la 100.000 lei.
Articolul 5
Prin venituri realizate în anul 2005 se înțelege orice sumă primită sub formă de salarii începând cu data de 1 ianuarie 2005, cu excepția plăților reprezentând lichidarea pe luna decembrie 2004 sau venitul din salarii pentru luna decembrie 2004 care se plătește o singură dată pe lună în luna următoare și care sunt considerate venituri realizate în anul 2004.
Baza de calcul a venitului supus impozitului se calculează prin rotunjire la 1.000 lei în favoarea contribuabilului.
Articolul 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice, Ionel Popescu București, 7 ianuarie 2005. Nr. 19.
Anexa CALCULATOR
pentru determinarea deducerilor personale lunare
începând cu luna ianuarie 2005
1. Pentru contribuabilii care nu au persoane în întreținere
2. Pentru contribuabilii care au o singură persoană în întreținere
3. Pentru contribuabilii care au 2 persoane în întreținere
4. Pentru contribuabilii care au 3 persoane în întreținere
5. Pentru contribuabilii care au 4 sau mai multe persoane în întreținere
-------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.