Ordinul nr. 557/2005
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Modifică 1
- Ordinul nr. 1849/2003 22 decembrie 2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie
În temeiul prevederilor
art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005
privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
în baza prevederilor
art. 1 alin. (4), (5), (9) și (10) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997
pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
Articolul I
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003
privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25 din 13 ianuarie 2004, se modifică și se completează după cum urmează:
1. După articolul 7 se introduc șase noi articole, articolele 7^1 -7^6, cu următorul cuprins:
"Art. 7^1. - Contribuabililor persoane juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică nu li se vor elibera formulare tipizate cu regim special, atât timp cât se regăsesc în una dintre următoarele situații:
- nu au depus declarațiile fiscale sau situațiile financiare la termenele de depunere la care aveau această obligație;
- nu au fost găsiți, în mod repetat, cu ocazia acțiunilor de inspecție fiscală la domiciliul fiscal declarat sau la sediul social înregistrat;
- organul fiscal, ca urmare a constatărilor efectuate cu ocazia inspecției fiscale la sediul contribuabilului, a depus o sesizare penală în legătură cu modul de gestionare și utilizare a documentelor fiscale, la instituția competentă.
Art. 7^2. - Contribuabilii cuprinși în evidența specială, constituită potrivit
art. 75 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu pot comanda și ridica formulare tipizate cu regim special, atât timp cât se află în situația care a generat trecerea lor în evidența specială.
Art. 7^3. - (1) în cazul în care contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2 se prezintă la Compania Națională «Imprimeria Națională» - S.A. sau la unitățile tipografice abilitate care funcționează sub supravegherea Companiei Naționale «Imprimeria Națională» - S.A., pentru comandarea sau ridicarea de formulare tipizate, aceștia vor fi îndrumați către organele fiscale teritoriale în vederea clarificării situației lor fiscale.
(2) După clarificarea situației fiscale, organul fiscal competent va elibera contribuabilului o adeverință, valabilă 3 zile, pe baza căreia Compania Națională «Imprimeria Națională» - S.A. și unitățile tipografice abilitate, care funcționează sub supravegherea Companiei Naționale «Imprimeria Națională» - S.A., vor primi comenzi și vor elibera formulare cu regim special.
Art. 7^4. - (1) Stabilirea contribuabililor prevăzuți la art. 7^1 și 7^2 se efectuează lunar de către unitățile fiscale teritoriale în a căror rază teritorială contribuabilii își au domiciliul fiscal, respectiv sediul principal de desfășurare a activității.
(2) Listele cuprinzând contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2 vor fi transmise de către unitățile fiscale teritoriale, până la data de 15 a fiecărei luni, Direcției generale a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, care le va consolida din punct de vedere al sediilor secundare.
(3) Până la data de 20 a fiecărei luni, Agenția Națională de Administrare Fiscală în colaborare cu Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice va comunică Companiei Naționale «Imprimeria Națională» - S.A. listele cuprinzând contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2.
(4) După primirea listelor cuprinzând contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2, Compania Națională «Imprimeria Națională» - S.A. nu va elibera formulare tipizate cu regim special acestor contribuabili.
Art. 7^5. - (1) Listele cuprinzând contribuabilii a căror situație fiscală a fost clarificată se vor transmite de către unitățile fiscale teritoriale, zilnic, prin e-mail, Direcției generale a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, care le va retransmite imediat Companiei Naționale «Imprimeria Națională» - S.A.
(2) Listele cuprinzând contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2 vor fi transmise numai pe cale electronică.
(3) Listele cuprinzând contribuabilii prevăzuți la art. 7^1 și 7^2 sunt confidențiale și nu pot fi afișate sau difuzate către terți de Compania Națională «Imprimeria Națională» - S.A. și de unitățile tipografice abilitate.
Art. 7^6. - Prețul maximal prevăzut în anexa nr. 2, la care se comercializează formularul «Fișa de magazie a formularelor cu regim special - cod 14-3-8/b», este de 0,25 euro/bucată, sub condiția achiziționării cantităților de formulare prevăzute în această anexă, cu imprimarea într-o singură culoare a acestui formular și fără imprimarea altor elemente grafice."
2. Alineatul (1) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, Direcția generală a tehnologiei informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și Compania Națională «Imprimeria Națională» - S.A. vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin."
Articolul II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice, Ionel Popescu București, 3 mai 2005. Nr. 557.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.