Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 546/2005

privind modelul și conținutul fisei fiscale

prezumat în vigoare 2 acte modificatoare

Data actului
28 aprilie 2005
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 414 din 17 mai 2005
Modificări
2 acte modificatoare, prima la 20 martie 2006, ultima la 20 decembrie 2006
Citat de
2 acte
Citează
4 acte
Structură
8 articole, 5 anexe · 59.995 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce i s-a întâmplat acestui act

Modificat prin 2

  • Ordinul nr. 425/2006 20 martie 2006 pentru modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 546/2005 privind modelul ș…
  • Ordinul nr. 2198/2006 20 decembrie 2006 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 546/2005 pr…

Completat cu prevederi noi prin 1

  • Ordinul nr. 2198/2006 20 decembrie 2006 (prevederi anume) pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 546/2005 pr…

Înlocuit (parțial) prin 1

  • Ordinul nr. 2198/2006 20 decembrie 2006 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 546/2005 pr…

Ce face acest act

Are ca temei 1

  • HG nr. 208/2005 17 martie 2005 (prevederi anume) privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Național…

În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în baza prevederilor art. 59 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 138/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și ale art. 196 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite prezentul ordin.

Articolul 1

Se aprobă modelul și conținutul formularului 210 "Fișa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii", cod 14.13.01.13/1, prevăzut în anexa nr. I

Articolul 2

Formularul prevăzut la art. 1 se completează și se depune conform instrucțiunilor prevăzute în anexa nr. II

Articolul 3

(1)

Angajatorii/Plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor au obligația depunerii fișelor fiscale în format electronic, cu respectarea condițiilor prevăzute în anexele nr. III și IV. ... (2) Formatul electronic va fi însoțit de borderoul centralizator prevăzut în anexa nr. III, editat cu ajutorul programului de asistența, semnat și stampilat, conform legii. ... (3) Programul de asistența este pus la dispoziție contribuabililor gratuit de unitățile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe serverul Ministerului Finanțelor Publice la adresa www.mfinante.ro

Articolul 4

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și păstrare a formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. V

Articolul 5

Anexele nr. I. II, III, IV și V fac parte integrantă din prezentul ordin

Articolul 6

Prevederile prezentului ordin se aplică pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor realizate începând cu data de 1 ianuarie 2005

Articolul 7

Direcția generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și Agenției Naționale de Administrare Fiscală, după caz, precum și angajatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin

Articolul 8

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice, Ionel Popescu București, 28 aprilie 2005. Nr. 546

Anexa I ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐ │ │ FIȘA FISCALĂ │ │ │ │ privind impozitul pe veniturile din salarii│ │ │ 210 │ │ SIGLA Ministerul │ │ Număr de │ Pentru anul |_|_|_|_| │ Finanțelor │ │ operator │ │ Publice │ │ de date │ │ Agenția Naționala │ │cu caracter │ │ de Administrare │ │personal-1067│ │ Fiscală │ ├─────────────┴────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤ │ [1] Se bifeaza cu X pentru │ │ angajații care realizează [3] Fișa fiscală ┐ │ │ venituri din salarii la rectificativa │ │ │ funcția de baza │Se bifeaza │ │ │cu "X" unde│ │ [2] Se bifeaza cu X pentru [4] Pentru personalul │este cazul │ │ angajații care realizează trimis în cursul │ │ │ venituri din salarii în anului, în misiune│ │ │ afară funcției de baza permanenta în │ │ │ străinătate │ │ │ I. Date de identificare angajator ┘ │ │ │ │ ┌──────────────────────────────────────┐ │ │ │Cod de identificare │ │ │ │fiscală |_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │ │ └──────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ Denumire / Nume și Prenume │ │ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ Județ/Sector Localitate Strada Număr │ │ ┌────────────────┬────────────────────┬─────────────────────────┬────────┐ │ │ └────────────────┴────────────────────┴─────────────────────────┴────────┘ │ │ Bloc Scara Ap. Cod poștal Tel. Fax E-mail │ │ ┌──────┬────────┬───────┬────────────┬─────┬─────┬───────────────────────┐ │ │ └──────┴────────┴───────┴────────────┴─────┴─────┴───────────────────────┘ │ │ │ │ ════════════════════════════════════════════════════════════════════════════ │ │ II. Date de identificare angajat │ │ │ │ ┌───────────────────────────────────────┐ │ │ │ CNP/ NIF │ │ │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │ │ └───────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ │ │ Nume Prenume │ │ ┌─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐ │ │ └─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘ │ │ Județ/Sector Localitate Strada Număr │ │ ┌────────────────┬────────────────────┬─────────────────────────┬────────┐ │ │ └────────────────┴────────────────────┴─────────────────────────┴────────┘ │ │ Bloc Scara Ap. Cod poștal │ │ ┌──────┬────────┬───────┬────────────┐ │ │ └──────┴────────┴───────┴────────────┘ │ │ │ │ ════════════════════════════════════════════════════════════════════════════ │ │ │ │ III. Date privind perioada angajării: │ │ Se completează numai la funcția de baza. │ │ │ │ Data angajării Data încetării activității │ │ ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐ │ │ │ / / │ │ / / │ │ │ └─┴────┴──────┴──┴──┴──┘ └─┴────┴──────┴──┴──┴──┘ │ │ Ziua Luna Anul Ziua Luna Anul │ │ │ │ ════════════════════════════════════════════════════════════════════════════ │ │ │ │ IV. Deduceri personale │ │ Se completează numai pentru persoanele fizice rezidente, │ │ la funcția de baza. │ │ │ │ Persoane aflate în întreținere │ │ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 1. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 2. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 3. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 4. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 5. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 6. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 7. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ CNP/NIF persoana în întreținere 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 │ │ 8. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ │ │ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Cod 14.13.01.13/1 V. Calculul impozitului pe veniturile din salarii - lei - ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ A. Luna Deduceri Alte deduceri Venit baza Impozit lunar │ │ personale de calcul calculat și │ │ reținut │ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ 0 1 2 3 4 │ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ 1. Ianuarie 1.1 ┌────────┐ 1.2 ┌────────┐ 1.3 ┌────────┐ 1.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 2. Februarie 2.1 ┌────────┐ 2.2 ┌────────┐ 2.3 ┌────────┐ 2.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 3. Martie 3.1 ┌────────┐ 3.2 ┌────────┐ 3.3 ┌────────┐ 3.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 4. Aprilie 4.1 ┌────────┐ 4.2 ┌────────┐ 4.3 ┌────────┐ 4.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 5. Mai 5.1 ┌────────┐ 5.2 ┌────────┐ 5.3 ┌────────┐ 5.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 6. Iunie 6.1 ┌────────┐ 6.2 ┌────────┐ 6.3 ┌────────┐ 6.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ Total impozit ┌────────┐ │ │ (ROL) └────────┘ │ │ │ │ Total impozit ┌────────┐ │ │ (RON) └────────┘ │ │ │ │ 7. Iulie 7.1 ┌────────┐ 7.2 ┌────────┐ 7.3 ┌────────┐ 7.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 8. August 8.1 ┌────────┐ 8.2 ┌────────┐ 8.3 ┌────────┐ 8.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 9. Septembrie 9.1 ┌────────┐ 9.2 ┌────────┐ 9.3 ┌────────┐ 9.4 ┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 10. Octombrie 10.1 ┌────────┐ 10.2 ┌────────┐ 10.3 ┌────────┐ 10.4┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 11. Noiembrie 11.1 ┌────────┐ 11.2 ┌────────┐ 11.3 ┌────────┐ 11.4┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ │ 12. Decembrie 12.1 ┌────────┐ 12.2 ┌────────┐ 12.3 ┌────────┐ 12.4┌────────┐ │ │ └────────┘ └────────┘ └────────┘ └────────┘ │ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ 13. TOTAL ┌────────┐ │ │ └────────┘ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ - lei - B. Bursa privată conform Legii nr. 376/2004 B1. Suma plătită în cursul anului de raportare ┌──────────────────┐ └──────────────────┘ B2. Suma admisă la restituire ┌──────────────────┐ └──────────────────┘ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din aceasta fișa fiscală sunt corecte și complete. Nume și prenume__________________________ Funcția_______________________________ Ștampila și semnatura angajatorului______________ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Tip venit*) ┌──┐ Venituri din salarii realizate în baza unui contract individual de └──┘ munca sau a unui statut special prevăzut de lege, în afară funcției de baza; ┌──┐ Indemnizația lunară bruta, suma din profitul net și alte drepturi └──┘ cuvenite administratorilor la companii/ societăți naționale, societăți comerciale, regii autonome, în baza contractului de administrare; ┌──┐ Sume primite de membrii fondatori ai societăților comerciale └──┘ constituite prin subscripție publică; ┌──┐ Sume plătite reprezentanților în Adunarea Generală a Acționarilor, în └──┘ Consiliul de Administrație și în Comisia de Cenzori; ┌──┐ Indemnizația lunară a asociatului unic; └──┘ ┌──┐ Alte drepturi de natura salariala. └──┘ *) Se completează numai pentru veniturile din salarii obținute în afară funcției de baza, bifandu-se casuta corespunzătoare

Anexa II INSTRUCȚIUNI de completare a formularului "Fișa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii" cod 14.13.01.13/1 Fișa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii se completează de către angajatorii/plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor, denumiți în continuare angajatori, pentru fiecare persoana fizica care realizează venituri din salarii sau asimilate acestora, la funcția de baza sau în afară funcției de baza, conform legii. În situația în care persoana fizica realizează venituri din salarii la funcția de baza, potrivit unui contract individual de muncă sau unui statut special prevăzut de lege, angajatorul va înscrie "X" în casuta nr. 1, aflată pe prima pagina a formularului. În situația în care persoana fizica realizează venituri din salarii în afară funcției de baza, angajatorul va înscrie "X" în casuta nr. 2, aflată pe prima pagina a formularului. Fișa fiscală poate fi corectată de către angajator, din proprie inițiativă, prin depunerea unei fise fiscale rectificative. Aceasta va fi întocmită pe același formular ca și fișa fiscală care se corecteaza, bifandu-se casuta nr. 3 "Fișa fiscală rectificativa", aflată pe prima pagina a formularului. În situația în care angajatul a fost trimis în cursul anului în misiune permanenta în străinătate, se înscrie "X" în casuta nr. 4, aflată pe prima pagina a formularului. Sumele înscrise în fișa fiscală se exprima în lei. Fișa fiscală se completează după cum urmează

Capitolul I Date de identificare a angajatorului Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează astfel: - angajatorii persoane juridice sau alte entități fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală ori codul unic de înregistrare, după caz; - angajatorii persoane fizice înscriu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală atribuit de Ministerul Finanțelor Publice, după caz. Codul de identificare fiscală se înscrie fără atributul fiscal "R", care atesta calitatea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată. În rubrica "Denumire/Nume și prenume" se înscriu denumirea exactă, respectiv numele și prenumele angajatorului. În rubrica referitoare la adresa se înscriu datele privind domiciliul fiscal al angajatorului. Înscrierea cifrelor în caseta "Cod de identificare fiscală" se face aliniindu-se cifrele la dreapta. În eventualele casute rămase libere din fața codului nu se va înscrie 0 sau alt semn grafic care să semnifice lipsa datelor (-; x; / etc.), spațiul rămânând gol

Capitolul II Date de identificare a angajatului În caseta "CNP/NIF" se completează codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al angajatului atribuit de Ministerul Finanțelor Publice, după caz. În rubrica "Nume și prenume" se completează numele și prenumele angajatului. În rubricile privind adresa se completează datele referitoare la domiciliul fiscal al angajatului. În cazul în care angajatul își schimba numele în timpul anului, în rubrica "Nume" se trece, alături de vechiul nume introdus între paranteze, și noul nume. În cazul modificării în cursul anului a datelor de identificare, se înscriu datele de identificare valabile la data completării fisei fiscale, cu excepția rubricii "Nume" în care se trec ambele nume. Înscrierea cifrelor în caseta "CNP/NIF" se face aliniindu-se cifrele la dreapta. În eventualele casute rămase libere nu se va înscrie 0 sau alt semn grafic care să semnifice lipsa datelor (-; x; / etc.), spațiul rămânând gol

Capitolul III Date privind perioada angajării Rubricile "Data angajării" și "Data încetării activității" se completează, la funcția de baza, numai atunci când aceste situații se produc în cursul anului fiscal de referința

Capitolul IV Deduceri personale Se completează numai la funcția de baza pentru angajații persoane fizice rezidente, care, potrivit legii, au dreptul la deduceri personale, pe baza documentelor justificative prezentate. Rubrica "Persoane aflate în întreținere" se completează de către angajator pentru fiecare luna a perioadei impozabile. Pentru fiecare persoana aflată în întreținerea angajatului se va completa câte o rubrica distinctă, cu indicarea codului numeric personal sau a numărului de identificare fiscală, după caz. Se va înscrie "X" în casuta corespunzătoare fiecărei luni pentru care angajatul beneficiază de deducere personală pentru persoanele aflate în întreținere

Capitolul V Calculul impozitului pe veniturile din salarii A. Se completează pentru fiecare luna cu datele din statul de salarii referitoare la angajatul respectiv, astfel: ● col. 1 "Deduceri personale", rd. 1.1-12.1 - se înscrie suma reprezentând deduceri personale acordate angajatului, conform legii; ● col. 2 "Alte deduceri", rd. 1.2-12.2 - se înscrie suma rezultată prin cumularea cotizatiei sindicale plătite și a contribuțiilor la schemele facultative de pensii ocupationale reținute în luna respectiva; ● col. 3 "Venit baza de calcul", rd. 1.3-12.3 - se înscrie venitul baza de calcul din salarii, cuvenit salariatului conform statului de salarii din luna respectiva, determinat astfel: - pentru veniturile din salarii, la locul unde se afla funcția de baza, ca diferența între venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contribuțiilor obligatorii aferente unei luni, și următoarele: - deducerea personală acordată pentru luna respectiva; - cotizatia sindicala plătită în luna respectiva; - contribuțiile la schemele facultative de pensii ocupationale, astfel încât la nivelul anului sa nu depășească echivalentul în lei a 200 euro; - pentru veniturile obținute în celelalte cazuri, ca diferența între venitul brut și contribuțiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora; ● col 4 "Impozit lunar calculat și reținut", rd. 1.4-12.4 - se înscrie impozitul reținut lunar, conform statului de salarii, calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra bazei de calcul, conform legii. - rd. "Total impozit (ROL)" - se înscrie suma rezultată prin cumularea impozitului lunar calculat și reținut înscris la rd. 1.4-6.4. Suma rezultată se exprima în lei vechi (ROL); - rd. "Total impozit (RON)" - se înscrie suma rezultată în urma conversiei în lei noi (RON) a sumei de la rd. "Total impozit (ROL)". În situația în care un angajat realizează la funcția de baza, în cursul aceleiași luni, atât venituri salariale conform contractului individual de muncă, cat și în baza unei hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile, stabilirea impozitului aferent drepturilor respective se efectuează potrivit prevederilor lit. a) și, respectiv, lit. b) de la pct. 111 din Hotărârea Guvernului nr. 84/2005 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 , dat în aplicarea art. 57 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; - rd. 13 "Impozit anual" - se înscrie suma rezultată prin cumularea impozitului lunar, calculat și reținut în cursul anului, înscrisă la rd. "Total impozit (RON)" și rd. 7.4-12.4. Stabilirea impozitului anual pe veniturile din salarii se face de către angajator, pentru fiecare angajat, prin însumarea impozitului aferent venitului fiecărei luni din anul fiscal, indiferent de numărul de luni în care angajatul a realizat venituri din salarii de la acesta. În situația în care se constata elemente care generează modificarea veniturilor din salarii și/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective și stabilirea diferențelor de impozit constatate se efectuează pentru luna la care se referă, iar diferențele de impozit rezultate vor majoră/diminua impozitul datorat începând cu luna constatării. NOTĂ: În fișa fiscală se înscriu sumele cuprinse în statele de salarii aferente perioadei impozabile și plătite angajaților până la data limita de depunere a fișelor fiscale. B. "Bursa privată conform Legii nr. 376/2004 " - se completează în cazul angajaților care au efectuat în cursul anului cheltuieli cu bursele private, conform Legii B1. "Suma plătită în cursul anului de raportare" - se înscrie suma plătită de angajat în cursul anului de raportare, pentru bursa privată, conform documentației depuse. B2. "Suma admisă la restituire" - se înscrie suma admisă la restituire, conform legii. Suma nu poate depăși 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii determinat conform legii. Contractul privind acordarea bursei private, precum și documentele de plată sunt prezentate angajatorului în original și în copie. Copiile certificate se păstrează de către angajator. Rubrica "Tip venit" se completează numai pentru veniturile din salarii obținute în afară funcției de baza, bifandu-se cu "X" casuta corespunzătoare naturii veniturilor realizate de angajați, astfel: - venituri din salarii realizate, în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, în afară funcției de baza; - indemnizația lunară bruta, suma din profitul net și alte drepturi cuvenite administratorilor la companii/societăți naționale, societăți comerciale, regii autonome, în baza contractului de administrare; - sume primite de membrii fondatori ai societăților comerciale constituite prin subscripție publică; - sume primite de reprezentanții în organisme tripartite, potrivit legii; - sume plătite reprezentanților în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori; - indemnizația lunară a asociatului unic; - alte drepturi de natura salariala

Anexa III PROCEDURA de depunere a fisei fiscale 1. Fișele fiscale se depun de către angajatori la unitatea fiscală în a carei raza teritorială aceștia își au domiciliul fiscal sau sunt luati în evidenta fiscală, după caz. Sediile secundare ale angajatorilor persoane juridice, înregistrate ca plătitori de impozit pe venitul din salarii, depun fișele fiscale ale angajaților proprii la organul fiscal în a cărui raza teritorială sunt înregistrate sediile secundare respective. În cazul în care, la data depunerii fișelor fiscale, sediul secundar este desființat, depunerea fișelor fiscale se va face de către persoana juridică de care a aparținut sediul secundar la organul fiscal în a cărui raza teritorială este înregistrată persoana juridică. În situația în care un angajat a lucrat în cursul anului fiscal la mai multe sedii secundare ale aceluiași angajator - persoana juridică, se va întocmi o singura fișa fiscală care va fi depusa de sediul secundar în evidentele căruia figurează la data de 31 decembrie a anului de raportare. 2. Termenul de depunere a fișelor fiscale este până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul fiscal expirat. 3. Fișele fiscale se depun la organul fiscal competent, în format electronic, însoțite de un borderou privind conținutul acestora, semnat și stampilat conform legii, cu respectarea condițiilor prevăzute în anexa nr. IV. Formatul electronic al formularului se obține prin folosirea programului de asistența elaborat de Ministerul Finanțelor Publice și se transmite organului fiscal competent pe discheta 3 1/2 inch, 1.440 MB, compatibila MS-DOS. Programul de asistența este distribuit contribuabililor gratuit de unitățile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe serverul Ministerului Finanțelor Publice la adresa www.mfinante.ro. 4. Angajatorii editează fișa fiscală în format hârtie, în doua exemplare: - un exemplar, semnat și stampilat conform legii, se păstrează de către angajator; - un exemplar, semnat și stampilat conform legii, se înmânează angajatului. 5. Persoanelor fizice care încetează să obțină venituri din salarii sau asimilate salariilor în timpul anului angajatorii le vor inmana un exemplar al fisei fiscale o dată cu definitivarea formelor de lichidare sau la încetarea raporturilor în baza cărora au fost obținute veniturile din salarii. 6. Fișa fiscală pentru salariații care au fost detasati la o alta unitate se completează de unitatea care a încheiat contractele de muncă cu aceștia. În situația în care plata venitului salarial se face de unitatea la care salariații au fost detasati, angajatorul care i-a detașat comunică angajatorului la care aceștia sunt detasati date referitoare la deducerea personală la care este îndreptățit fiecare salariat, precum și eventualele modificări ale acesteia apărute în cursul anului. Pe baza acestor date unitatea la care salariații au fost detasati întocmește statele de salarii, calculează impozitul și transmite lunar unității de la care au fost detasati informații privind alte deduceri, venitul baza de calcul, precum și impozitul reținut pentru angajat, în scopul completării fisei fiscale. BORDEROU de însoțire a dischetei cu fise fiscale pentru anul........ Codul de identificare fiscală a angajatorului: Denumirea/Numele și prenumele: Adresa: Telefon: Persoana de contact: Telefon: ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. CNP/NIF Numele și prenumele Fișa fiscală Impozitul anual crt. angajatului rectificativă*) ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── *) Se completează cu "x" în cazul depunerii fișelor fiscale rectificative. Total fișe fiscale, din care: - la funcția de bază: - în afara funcției de bază: Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din fișele fiscale sunt corecte și complete. Numele și prenumele ............................ Funcția ........................................ Semnătura și ștampila angajatorului

Anexa IV Informațiile din fișele fiscale pot fi transmise fie: a) în fisier format text ASCII, în care fiecare înregistrare (linie) se termina cu "carriage return" și "linefeed". ... Nu se admit în cadrul înregistrărilor (liniilor) diacritice (caractere românești) și caractere de control, cu excepția celor menționate anterior. Separatorul dintre câmpuri va fi virgula, iar delimitatorul campurilor de tip caracter (alfanumeric) va fi #. b) în fisier format DBF - DataBaseFile (dbase, Fox , Visual Fox , etc). ... Ordinea campurilor din structura fisierului este obligatorie, indiferent dacă acestea se completează sau nu. Fisierul (text sau DBF) va avea obligatoriu denumirea 210_2005_CIF (unde CIF=cod de identificare fiscală angajator) și va conține: - o înregistrare (linie) cu datele de identificare ale angajatorului - câte o înregistrare (linie) pentru fiecare angajat care a obținut venituri din salarii la funcția de baza sau în afară funcției de baza Înregistrările fisierului vor avea următoarea structura: Camp

Tip

Lung.

max.

Explicație

TIP

Numeric

1

se completează cu:

0 pentru datele angajatorului

1 pentru angajat cu venituri la

funcția de baza

2 pentru angajat cu venituri în

afară funcției de baza

COD

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al angajatorului (pentru

TIP=O) sau al angajatului (pentru

TIP=1 sau 2)

DENUMIRE

Character

200

se completează denumirea angajatorului

(pentru TIP-0) sau numele și prenumele

angajatului (pentru TIP=1 sau 2)

ADRESA

Character

200

se completează adresa angajatorului

(pentru TIP=0) sau a angajatului(pentru

T1P=1 sau 2)

RECTIF

Character

1

se completează cu X, claca este fișa

fiscală rectificativa

MISDIPL

Character

1

se completează cu X, dacă angajatul a

fost trimis în cursul anului în misiune

permanenta în străinătate

TV1

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV2

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV3

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV4

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV5

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV6

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

TV7

Character

1

se completează cu X, în funcție de tipul

venitului, numai pentru TIP=2

DATA_ANGAJ

Date

8

se completează, dacă angajarea a avut

loc în timpul anului fiscal de referința

în formatul ZZ/LL/AAAA

DATA_INCET

Date

8

se completează, dacă încetarea activi-

tatii a avut loc în timpul anului fiscal

de referința, în formatul ZZ/LL/AAAA

CNP_1

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 1

L1_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 1

L2_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 1

L3_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 1

L4_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 1

L5_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 1

L6_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 1

L7_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 1

L8_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 1

L9_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 1

L10_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 1

L11_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 1

L12_1

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 1

CNP_2

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 2

L1_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 2

L2_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 2

L3_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 2

L4_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 2

L5_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 2

L6_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 2

L7_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 2

L8_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 2

L9_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 2

L10_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 2

L11_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 2

L12_2

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 2

CNP_3

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 3

L1_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 3

L2_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 3

L3_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 3

L4_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 3

L5_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 3

L6_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 3

L7_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 3

L8_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 3

L9_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 3

L10_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 3

L11_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 3

L12_3

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 3

CNP_4

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 4

L1_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 4

L2_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 4

L3_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 4

L4_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 4

L5_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 4

L6_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 4

L7_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 4

L8_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 4

L9_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 4

L10_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 4

L11_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 4

L12_4

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 4

CNP_5

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 5

L1_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 5

L2_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 5

L3_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 5

L4_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 5

L5_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 5

L6_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 5

L7_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 5

L8_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 5

L9_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 5

L10_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 5

L11_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 5

L12_5

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 5

CNP_6

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 6

L1_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 6

L2_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 6

L3_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 6

L4_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 6

L5_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 6

L6_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 6

L7_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 6

L8_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 6

L9_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 6

L10_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 6

L11_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 6

L12_6

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 6

CNP_7

Numeric

13

Se completează codul de identificare

fiscală al persoanei în întreținere 7

L1_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 7

L2_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 7

L3_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 7

L4_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 7

L5_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 7

L6_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 7

L7_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 7

L8_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 7

L9_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 7

L10_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 7

L11_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 7

L12_7

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 7

CNP_8

Numeric

13

Se completează codul ele identificare

fiscală al persoanei în întreținere 8

L1_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 1 pentru

persoana 8

L2_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 2 pentru

persoana 8

L3_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 3 pentru

persoana 8

L4_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 4 pentru

persoana 8

L5_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 5 pentru

persoana 8

L6_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 6 pentru

persoana 8

L7_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 7 pentru

persoana 8

L8_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 8 pentru

persoana 8

L9_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 9 pentru

persoana 8

L10_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 10

pentru persoana 8

L11_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 11

pentru persoana 8

L12_8

Character

1

Se completează cu X pentru luna 12

pentru persoana 8

DEDU_1

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 1

ALTDED_1

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 1

VENIT_1

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 1

IMPOZIT_1

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 1

DEDU_2

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 2

ALTDED_2

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 2

VENIT_2

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 2

IMPOZIT_2

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 2

DEDU_3

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 3

ALTDED_3

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 3

VENIT_3

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 3

IMPOZIT_3

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 3

DEDU_4

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 4

ALTDED_4

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 4

VENIT_4

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 4

IMPOZIT_4

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 4

DEDU_5

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 5

ALTDED_5

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 5

VENIT_5

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 5

IMPOZIT_5

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 5

DEDU_6

Numeric

15

Deduceri personale pentru luna 6

ALTDED_6

Numeric

15

Alte deduceri pentru luna 6

VENIT_6

Numeric

15

Venit baza de calcul pentru luna 6

IMPOZIT_6

Numeric

15

Impozit calculat și reținut pentru

luna 6

TOT6_ROL

Numeric

15

Total impozit calculat și reținut pentru

lunile 1 la 6 - ROL

TOT6_RON

Numeric

12,2

Total impozit calculat și reținut pentru

lunile 1 la 6 - RON

DEDU_7

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 7

ALTDED_7

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 7

VENIT_7

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 7

IMPOZIT_7

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 7

DEDU_8

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 8

ALTDED_8

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 8

VENIT_8

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 8

IMPOZIT_8

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 8

DEDU_9

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 9

ALTDED_9

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 9

VENIT_9

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 9

IMPOZIT_9

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 9

DEDU_10

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 10

ALTDED_10

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 10

VENIT_10

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 10

IMPOZIT_10

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 10

DEDU_11

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 11

ALTDED_11

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 11

VENIT_11

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 11

IMPOZIT_11

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 11

DEDU_12

Numeric

12,2

Deduceri personale pentru luna 12

ALTDED_12

Numeric

12,2

Alte deduceri pentru luna 12

VENIT_12

Numeric

12,2

Venit baza de calcul pentru luna 12

IMPOZIT_12

Numeric

12,2

Impozit calculat și reținut pentru

luna 12

IMPOZ1T_13

Numeric

12,2

Impozit anual

BURSA_PL

Numeric

12,2

Bursa plătită

BURSA_AD

Numeric

12,2

Bursa admisă la restituire

Anexa V CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE UTILIZARE Sl PĂSTRARE A FISEI FISCALE Denumirea formularului: Fișa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii Cod: 14.13.01.13/1 Format: A4/t2 Caracteristici de tipărire: - se utilizează echipament informatic pentru completare și editare. Se utilizează la: declararea venitului baza de calcul și a impozitului pe veniturile din salarii, calculat și reținut de angajator. Se întocmește de: angajator. Circula: - în format electronic, la organul fiscal competent, însoțită de borderoul centralizator; - în format hârtie, în doua exemplare listate, semnate și stampilate potrivit legii: - un exemplar la angajator; - un exemplar la angajat. Se arhiveaza: - la organul fiscal: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice; - borderoul însoțitor, listat, semnat și stampilat conform legii, la dosarul fiscal al angajatorului; - la angajator

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.