Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 864/2005

pentru aprobarea Procedurii privind regimul de declarare derogatoriu

prezumat în vigoare

Data actului
20 iunie 2005
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 593 din 8 iulie 2005
Citat de
2 acte
Citează
5 acte
Structură
3 articole, 1 anexă · 7.840 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

În temeiul prevederilor

art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005

privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

având în vedere prevederile

art. 78 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă Procedura privind regimul de declarare derogatoriu, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2

Direcția generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și, după caz, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 3

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice,
Ionel Popescu
București, 20 iunie 2005.
Nr. 864.

Anexa PROCEDURĂ

privind regimul de declarare derogatoriu

A. Acordarea regimului de declarare derogatoriu

1. În caz de inactivitate temporară, pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, precum și în cazul obligațiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit depunerea declarațiilor fiscale poate fi făcută conform unui regim de declarare derogatoriu.

2. Regimul de declarare derogatoriu se solicită de plătitorii de impozite și taxe la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al acestora, prin depunerea unei cereri.

3. Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

a) să nu figureze, la data aprobării cererii, cu obligații fiscale restante către bugetul general consolidat;

b) să nu desfășoare nici un fel de activitate;

c) să nu obțină venituri din exploatare, venituri financiare și/sau venituri excepționale;

d) să nu dispună de personal angajat și să nu plătească venituri cu regim de reținere la sursă a impozitului;

e) să nu fie în curs de soluționare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor și contribuțiilor;

f) să nu fie în curs de derulare un control fiscal.

4. Organul fiscal va soluționa cererea în termen de 30 de zile de la data depunerii și va comunică în scris plătitorului atât perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cât și condițiile în care acesta a fost aprobat.

Organul fiscal care soluționează cererea va condiționa aprobarea acesteia de îndeplinirea obligațiilor rezultate din evidența fiscală a plătitorului.

Cererea poate fi respinsă în cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la pct. 3 sau când organul fiscal consideră, motivat, că acordarea regimului de declarare derogatoriu solicitat poate conduce la apariția unor cazuri de evaziune fiscală.

5. Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu organul fiscal poate face oricând cercetări privind respectarea condițiilor prevăzute la pct. 3.

În situația în care în perioada aprobată pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu organul fiscal constată neîndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 3, contribuabilul va fi supus controlului inopinat, potrivit prevederilor

art. 94 alin. (1) lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

6. Obligațiile de declarare aferente activității desfășurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mențin.

B. Încetarea regimului de declarare derogatoriu

1. Regimul de declarare derogatoriu aprobat își încetează valabilitatea:

- la data aprobată pentru încetarea acestuia;

- începând cu luna în care nu mai este îndeplinită oricare dintre condițiile prevăzute la lit. A pct. 3.

2. În cazul încetării regimului de declarare derogatoriu, plătitorul este obligat să reintre, din oficiu, în regimul normal de declarare.

Reintrarea în regimul de declarare derogatoriu este posibilă numai după ce se depune o nouă cerere de solicitare, cu respectarea procedurii și a condițiilor prevăzute în prezentul ordin.

C. Depunerea declarațiilor fiscale

1. Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu următoarele declarații:

1.1. formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a, aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 281/2004 , cu modificările și completările ulterioare;

1.2. formularul 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod 14.13.01.02, aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 256/2004 ;

1.3. formularul 101 "Declarație privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 35/2005 ;

1.4. formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 35/2005 ;

1.5. formularul 130 "Decont privind impozitul la țițeiul și la gazele naturale din producția internă", cod 14.13.01.05, aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 35/2005 .

2. Termene de depunere:

2.1. Pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligația depunerii declarațiilor prevăzute la pct. 1.1-1.5, cu excepția situației prevăzute la pct. 2.2.

2.2. Pentru fracțiunile de ani fiscali cuprinse în perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligația depunerii declarațiilor prevăzute la pct. 1.3-1.5 la termenele prevăzute de lege.

D. Proceduri de administrare

1. După aprobarea cererii informația privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu se înscrie în vectorul fiscal al contribuabilului.

Informația privind încetarea regimului de declarare derogatoriu, ca urmare a neîndeplinirii oricăreia dintre condițiile prevăzute la lit. A pct. 3, se înscrie în vectorul fiscal al contribuabilului.

2. Contribuabilii aflați în regim de declarare derogatoriu nu sunt administrați conform procedurilor curente de gestiune, nefiind notificați pentru nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale, cu excepția celor prevăzuți la lit. C pct. 2.2.

Notificarea contribuabililor care nu depun declarațiile fiscale pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu se va face avându-se în vedere termenele de depunere prevăzute de lege pentru declarațiile menționate la lit. C pct. 1.3-1.5.

3. Pe perioada regimului de declarare derogatoriu toate celelalte proceduri de administrare fiscală referitoare la plata obligațiilor bugetare și inspecția fiscală sunt aplicabile contribuabililor.

4. Contribuabilii aflați în regim de declarare derogatoriu nu vor fi incluși în evidența specială a contribuabililor prevăzuți la

art. 75 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.

5. Contribuabilii incluși în evidența specială pot solicita regim de declarare derogatoriu, caz în care li se aplică procedurile prevăzute de prezentul ordin.

-----------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.