Procedură · Ministerul Economiei și Finanțelor

Procedura din 8 iunie 2007

de schimbare a sediului social în cazul comercianților al căror domiciliu fiscal coincide cu sediul social

prezumat în vigoare

Data actului
8 iunie 2007
Emitent
Ministerul Economiei și Finanțelor
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 473 din 13 iulie 2007
Citează
3 acte
Structură
0 articole · 4.147 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Textul nu are o structură pe articole recunoscută și este afișat ca atare.

1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor care, potrivit legii, au obligația înregistrării în registrul comerțului, denumiți în continuare comercianți.

2. În cazul comercianților, modificările intervenite în datele declarate inițial și înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin completarea și depunerea cererii de înregistrare a mențiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare, potrivit dispozițiilor legale privind înregistrarea comercianților.

3. Competența de administrare a comercianților care își modifică sediul social revine, până la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social și a domiciliului fiscal, organului fiscal de la domiciliul fiscal, și anume organului fiscal de la vechiul sediu social.

4. Pentru modificarea domiciliului fiscal la noul sediu social, comerciantul depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială este situat noul sediu social formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobat prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 262/2007

pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor, însoțit de documentele prevăzute la pct. 31.2 sau 31.3, după caz, din Normele metodologice de aplicare a

Ordonanței Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin

Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004 . Copiile de pe documente se certifică pe fiecare pagină de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.

5. Cererea se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către organul fiscal prevăzut la pct. 4 către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalităților de transfer al dosarului fiscal.

6. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii și va fi însoțit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum și de fișa de evidență pe plătitor.

7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică și contribuabilului de către organul fiscal emitent.

8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cărui raza teritorială se află noul sediu social și domiciliu fiscal emite, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, Decizia de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.

9. Decizia de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal se întocmește în 3 exemplare, se vizează de conducătorul compartimentului de specialitate și se aprobă de conducătorul unității fiscale.

10. Un exemplar al deciziei se comunică contribuabilului, potrivit

art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.

11. Înregistrarea în registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum și scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se operează cu data comunicării deciziei potrivit pct. 10.

12. De la data prevăzută la pct. 10, competența pentru administrarea comerciantului revine organului fiscal de la noul sediu social și domiciliu fiscal.

13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal se transmite, însoțit de o copie a documentului care atestă data comunicării deciziei potrivit pct. 10, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.

14. Dosarul solicitării de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al comerciantului și cuprinde:

a) formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului";

b) documentația depusă de comerciant;

c) Decizia de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal;

d) orice alte documente emise sau primite în cadrul procedurii.

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.