Ordin · Ministerul Economiei și Finanțelor - Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ordinul nr. 94/2008

pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată"

prezumat în vigoare

Data actului
17 ianuarie 2008
Emitent
Ministerul Economiei și Finanțelor - Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 68 din 29 ianuarie 2008
Citat de
1 act
Citează
6 acte
Structură
7 articole, 3 anexe · 37.647 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Pune în aplicare 1

Are ca temei 1

În temeiul

art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007

privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul

art. 156^2 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și al

art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă modelul și conținutul formularului (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod MEF: 14.13.01.02, prevăzut în anexa nr. 1.

Articolul 2

Formularul prevăzut la art. 1 se completează și se depune conform instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.

Articolul 3

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare ale formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.

Articolul 4

Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 5

Decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 1 se utilizează începând cu declararea obligațiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2008.

Articolul 6

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Articolul 7

Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologie a informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și Direcția de legislație în domeniul TVA din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Președintele Agenției Naționale
de Administrare Fiscală,
Daniel Chițoiu
București, 17 ianuarie 2008.
Nr. 94.

Anexa 1 Agenția Națională de Administrare Fiscală

DECONT DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ

300

Perioada de raportare (lună/trimestru/semestru/an)

Anul

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Cod de identificare fiscală RO

Denumire/Nume, Prenume

Domiciliul fiscal

Județ

Localitate

Strada

Număr

Bloc

Scara

Ap.

Cod poștal

Sector

Telefon

Fax

E-mail

Banca

Cont

PRO RATA DE DEDUCERE %

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ COLECTATĂ

- lei -

Nr. crt.

Denumire indicatori

Valoare

TVA

COMERȚ INTRACOMUNITAR ȘI ÎN AFARA UE

1

Livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) și d) din Codul fiscal

2

Regularizări livrări intracomunitare scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) și d) din Codul fiscal

3

Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrării/locul prestării este în afara României (în UE sau în afara UE), precum și livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) și c) din Codul fiscal

4

Achiziții intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), din care:

4.1

Achiziții intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea intracomunitară

5

Regularizări privind achizițiile intracomunitare

6

Bunuri și servicii achiziționate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepția celor de la rd. 4 și 5

LIVRĂRI DE BUNURI/PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERIORUL ȚĂRII ȘI EXPORTURI

7

Livrări de bunuri și prestări de servicii, taxabile cu cota 19%

8

Livrări de bunuri și prestări de servicii, taxabile cu cota 9%

9

Bunuri și servicii achiziționate supuse măsurilor de simplificare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversă)

10

Livrări de bunuri și prestări de servicii scutite cu drept de deducere, cu excepția celor de la rd. 1-3, și operațiuni supuse măsurilor de simplificare

11

Livrări de bunuri și prestări de servicii scutite fără drept de deducere

12

Regularizări taxă colectată

13

TOTAL TAXĂ COLECTATĂ (sumă de la rd. 1 până la rd. 12, cu excepția celor de la rd. 4.1)

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ DEDUCTIBILĂ

Nr. crt.

Denumire indicatori

Valoare

TVA

ACHIZIȚII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ȘI ALTE ACHIZIȚII DE BUNURI ȘI SERVICII IMPOZABILE ÎN ROMÂNIA

14

Achiziții intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), din care:

14.1

Achiziții intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea

15

Regularizări privind achizițiile intracomunitare

16

Bunuri și servicii achiziționate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepția celor de la rd. 14 și 15

ACHIZIȚII DE BUNURI/SERVICII ÎN INTERIORIUL ȚĂRII ȘI IMPORTURI, ACHIZIȚII INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE

17

Achiziții de bunuri și servicii taxabile cu cota de 19%

18

Achiziții de bunuri și servicii taxabile cu cota de 9%

19

Achiziții de bunuri și servicii scutite de taxă sau neimpozabile

20

TOTAL TAXĂ DEDUCTIBILĂ (sumă de la rd. 14 până la rd. 18, cu excepția celor de la rd. 14.1)

21

SUB-TOTAL TAXĂ DEDUSĂ CONFORM ART. 145 SAU 147

22

TVA efectiv restituită cumpărătorilor străini, inclusiv comisionul unităților autorizate

23

Regularizări taxă dedusă

24

Ajustări la finele anului conform pro-rata/ajustări pentru bunurile de capital

25

TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd. 21 + rd. 22 + rd. 23 + rd. 24)

REGULARIZĂRI CONFORM ART. 1473 DIN CODUL FISCAL

- lei -

Nr. crt.

Denumire indicatori

TVA

26

Suma negativă a TVA în perioada de raportare (rd. 25 - rd. 13)

27

Taxa de plată în perioada de raportare (rd. 13 - rd. 25)

28

Soldul TVA de plată din decontul perioadei fiscale precedente (rd. 32 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitată până la data depunerii decontului de TVA

29

TVA de plată cumulat (rd. 27 + rd. 28)

30

Soldul sumei negative a TVA reportate din perioada precedentă pentru care nu s-a solicitat rambursare (rd. 33 din decontul perioadei fiscale precedente)

31

Suma negativă a TVA cumulate (rd. 26 + rd. 30)

32

Sold TVA de plată la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 29 - rd. 31)

33

Soldul sumei negative de TVA la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 31 - rd. 29)

Cod CAEN al activității preponderente efectiv desfășurate în perioada de raportare:

Solicitați rambursarea soldului sumei negative de TVA?

[ ] DA

Nr. de evidență a plății:

[ ] NU

Prezenta declarație constituie titlu de creanță și produce efectele juridice ale înștiințării de plată de la data depunerii acesteia, în condițiile legii.

Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.

Nume, Prenume:

Semnătura și ștampila

Funcția:

Loc rezervat organului fiscal

Nr. înregistrare:

Data:

Număr de operator de date cu caracter personal 1067

Cod MEF: 14.13.01.02

Anexa 2 INSTRUCȚIUNI

pentru completarea formularului (300)
"Decont de taxă pe valoarea adăugată
Formularul (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată" se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform
art. 153 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.
Persoanele impozabile care conduc evidența contabilă, potrivit legii, pentru operațiunile realizate pe bază de contract de asociere în participațiune declară inclusiv datele și informațiile privind taxa pe valoarea adăugată rezultate din astfel de operațiuni.
Formularul (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune la organul fiscal competent, la următoarele termene:
a) lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este luna calendaristică, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
b) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
c) semestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din Codul fiscal și ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;
d) anual, până la data de 25 ianuarie inclusiv a anului următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din Codul fiscal și ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Formularul (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune în format electronic astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poștă, prin scrisoare recomandată;
- prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei și Finanțelor de către contribuabilii eligibili, conform reglementărilor de utilizare a serviciului;
- prin Sistemul electronic național (SEN), de către marii contribuabili.
Formatul depus pe suport electronic va fi însoțit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat conform legii.
Formularul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.
Formatul electronic al formularului (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată" se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Economiei și Finanțelor și se transmite pe suport electronic organului competent.
Programul de asistență este pus la dispoziție gratuit persoanelor impozabile de către unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei și Finanțelor, la adresa www. mfinante. ro.
Direct pe site-ul Ministerului Economiei și Finanțelor depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Economiei și Finanțelor.
Atenție! Nu se înscriu în decont:
- taxa pe valoarea adăugată din facturile de executare silită, de către persoanele abilitate prin lege să efectueze vânzarea bunurilor supuse executării silite;
- diferențele de taxă pe valoarea adăugată de plată, constatate de organele de inspecție fiscală, pentru care nu este reglementată includerea în decont;
- documentele neevidențiate în jurnalele pentru cumpărări sau vânzări, constatate de organele de inspecție fiscală;
- taxa pe valoarea adăugată pentru care se află în derulare o înlesnire la plată.
Completarea formularului se face astfel:
Perioada de raportare
"Perioada de raportare" poate fi luna calendaristică, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condițiile art. 156^1 din Codul fiscal și ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Se înscrie cu cifre arabe numărul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
Anul pentru care se completează declarația se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu, 2008).
Secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează astfel:
- contribuabilii persoane juridice, cu excepția comercianților, asociațiile sau alte entități fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală;
- comercianții, inclusiv sucursalele comercianților care au sediul principal al comerțului în străinătate, înscriu codul unic de înregistrare;
- contribuabilii persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscală;
- contribuabilii persoane fizice, cu excepția persoanelor fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau care exercită profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;
- contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, și sunt înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată în România, potrivit art. 153 din același act normativ, înscriu codul de înregistrare fiscală.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire" se completează cu denumirea persoanei juridice, a asociației sau a entității fără personalitate juridică ori cu numele și prenumele persoanei fizice, după caz.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care și-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Denumire" se înscriu informațiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscală a reprezentării (denumirea persoanei impozabile stabilite în străinătate, reprezentată fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condițiile legii).
Caseta "Domiciliu fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al contribuabilului.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care și-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului fiscal.
În rubrica "Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinată potrivit art. 147 din Codul fiscal.
Secțiunea "Taxa pe valoarea adăugată colectată"
Rândul 1 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) și d) din Codul fiscal, și pentru livrările intracomunitare de bunuri cu cod T, efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare de cumpărătorul revânzător, prevăzute la art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiași trimestru calendaristic și sumele din facturile primite pentru încasări de avansuri parțiale pentru livrările intracomunitare de bunuri scutite.
───────────────
privind Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificările și completările ulterioare. Prin ordin al ministrului economiei și finanțelor se propun modele de jurnale de vânzări și cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opțională.
- la data emiterii facturii pentru livrarea respectivă către persoana care cumpără bunurile, inclusiv în cazul facturilor pentru încasarea de avansuri parțiale, dacă factura este emisă înainte de data de 15 a lunii următoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.
Rândul 2 - se înscriu regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate la rândul 1 din decont în alt trimestru, precum: acordarea de reduceri de preț, modificarea prețului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Rândul 3 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări, privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii care nu sunt impozabile în România pentru că nu au locul livrării/prestării stabilit, conform art. 132 și 133 din Codul fiscal, în România, precum și pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) și c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate inițial, precum: acordarea de reduceri de preț, modificarea prețului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării/prestării sau a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea taxei, orice alte evenimente menite să conducă la modificarea datelor declarate inițial, și sumele din facturile pentru încasări de avansuri parțiale pentru livrările intracomunitare de bunuri scutite.
Rândul 4 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare pentru achizițiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum și baza de impozitare pentru achizițiile de bunuri efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, și taxa pe valoarea adăugată aferentă, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare, inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiași trimestru calendaristic și sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.
───────────────
privind Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificările și completările ulterioare. Prin ordin al ministrului economiei și finanțelor se propun modele de jurnale de vânzări și cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opțională.
Rândul 5 - se înscriu achizițiile intracomunitare de bunuri a căror exigibilitate a intervenit în alt trimestru, dar respectiva achiziție nu a fost declarată, regularizările privind achizițiile intracomunitare declarate în trimestre anterioare și datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate inițial, precum:
- acordarea de reduceri de preț ulterior livrării;
- modificarea prețului bunurilor care au fost declarate ca achiziție intracomunitară pe bază de autofactură, în condițiile legii, factura primită ulterior de la furnizor având un preț mai mare sau mai mic;
- anularea totală sau parțială a unei operațiuni după emiterea facturii, fără ca bunurile să fie livrate;
- declararea achiziției intracomunitare pe bază de autofactură, în condițiile legii, într-un trimestru calendaristic, ulterior, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se că exigibilitatea achiziției intracomunitare intervenea într-un trimestru anterior;
- modificarea bazei impozabile a achiziției intracomunitare și a taxei aferente ca urmare a modificării cursului valutar de referință aplicabil, determinată de neconcordanța dintre data primirii facturii de la furnizor și data declarării achiziției intracomunitare;
- orice alte evenimente de natură să modifice datele declarate inițial.
Rândul 6 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de cumpărări, privind baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată pentru achizițiile de bunuri și servicii pentru care beneficiarul din România este persoana obligată la plata TVA, conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) și g), și pentru importurile de bunuri cărora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) și (5) din Codul fiscal.
Rândul 7 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări, pentru operațiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:
- baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 19%, inclusiv pentru livrările de bunuri și prestările de servicii asimilate;
- baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată colectată pentru operațiunile supuse regimurilor speciale de taxă pe valoarea adăugată determinate pe baza situațiilor de calcul întocmite în acest scop.
Rândul 8 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări, pentru operațiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrările de bunuri și prestările de servicii asimilate.
Rândul 9 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de cumpărări, privind baza de impozitare și taxa colectată pentru achizițiile de bunuri și de servicii, a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de către beneficiarii care aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 10 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări, pentru operațiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:
- baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii scutite cu drept de deducere, prevăzute la art. 143 alin. (1), art. 144 și 144^1 din Codul fiscal;
- baza de impozitare pentru operațiuni scutite de taxă, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 și lit. b), în cazul în care cumpărătorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operațiuni sunt în legătură directă cu bunuri care vor fi exportate, precum și în cazul operațiunilor efectuate de intermediari care acționează în numele și în contul altei persoane, atunci când aceștia intervin în derularea unor astfel de operațiuni;
- baza de impozitare pentru livrările/prestările efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 11 - se înscriu informațiile preluate din Jurnalul de vânzări, privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri scutite fără drept de deducere, prevăzute la art. 141 din Codul fiscal.
Rândul 12 - se evidențiază sumele rezultate din corectarea informațiilor cuprinse la rândurile 6, 7, 8 și 9 din deconturile anterioare, precum și orice alte sume rezultate din regularizările prevăzute de legislația în vigoare, datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate inițial, precum: acordarea de reduceri de preț, modificarea prețului de vânzare, nedeclararea din eroare a operațiunii în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Secțiunea "Taxa pe valoarea adăugată deductibilă"
Rândul 14 - se înscriu aceleași informații declarate la rd. 4.
Rândul 15 - se înscriu aceleași informații declarate la rd. 5.
Rândul 16 - se înscriu aceleași informații declarate la rd. 6.
Rândul 17 - se înscriu informațiile din Jurnalul de cumpărări, privind baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achizițiilor din țară de bunuri și servicii taxabile cu cota de 19%, precum și baza de impozitare și taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) și (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 18 - se înscriu informațiile din Jurnalul de cumpărări, privind baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achizițiilor din țară de bunuri și servicii taxabile cu cota de 9%, precum și taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) și (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 19 - se înscriu informațiile din Jurnalul de cumpărări, privind:
- contravaloarea achizițiilor de bunuri și servicii a căror livrare/prestare a fost scutită de taxă, neimpozabilă sau supusă unui regim special de taxă;
- contravaloarea achizițiilor intracomunitare scutite de taxă sau neimpozabile în România;
- contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adăugată.
Nu este obligatorie înscrierea în decont a sumelor care nu sunt incluse în baza impozabilă.
Rândul 21 - se înscrie taxa pe valoarea adăugată efectiv dedusă pentru achizițiile prevăzute la rd. 14-18:
- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;
- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluată din coloanele Jurnalului pentru cumpărări, în funcție de destinația achizițiilor: taxa aferentă achizițiilor destinate realizării de operațiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentă achizițiilor destinate realizării de operațiuni pentru care taxa se deduce pe bază de pro rata, iar taxa aferentă achizițiilor destinate realizării operațiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând. Totalul rândului 21 poate fi mai mic sau egal cu totalul de la rândurile 14-18.
Rândul 22 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată efectiv restituită, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpărătorilor - persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeană - de către persoanele impozabile autorizate în acest sens, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei.
Rândul 23 - se evidențiază sumele rezultate din corectarea informațiilor, precum și orice alte sume rezultate din regularizări prevăzute de legislația în vigoare, datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate inițial, precum: reducerile de preț acordate de furnizori/prestatori, modificarea prețului, nedeclararea operațiunii în perioada în care intervine exigibilitatea, pentru informațiile de la rândurile 16, 17, 18 din deconturile anterioare de taxă depuse la organele fiscale.
Rândul 24 - se înscriu diferențele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării anuale pe bază de pro rata definitivă, prevăzute la art. 147 din Codul fiscal, precum și diferențele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării taxei deductibile pentru bunurile de capital prevăzute la art. 149 și 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, după caz.
Secțiunea "Regularizări conform art. 147^3 din Codul fiscal"
Rândul 28 - se preia suma prevăzută la rândul 32 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate până la data depunerii decontului.
Rândul 30 - se preia suma prevăzută la rândul 33 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzătoare din decontul anterior.
Câmpul "Nr. de evidență a plății" nu se completează, în condițiile prevăzute de
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.235/2006
privind suspendarea și modificarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice în domeniul administrării fiscale și de
Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.489/2007
pentru prorogarea termenului prevăzut de
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.235/2006
privind suspendarea și modificarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice în domeniul activității fiscale.
Nu se admit întocmirea și depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare. În ceea ce privește achizițiile intracomunitare de bunuri, pe lângă legislația națională organele fiscale și contribuabilii vor ține cont de art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 1.777/2005 al Consiliului de stabilire a măsurilor de punere în aplicare a
Directivei 77/388/CEE
privind sistemul comun de taxă pe valoarea adăugată.

*) Prin jurnale de vânzări și jurnale de cumpărări se înțelege orice jurnale, registre, evidențe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligația să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal și ale pct. 79 din Normele metodologice de aplicare a

Legii nr. 571/2003

**) Pentru a evita orice neconcordanță între livrările intracomunitare de bunuri scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA și în declarația recapitulativă pentru astfel de livrări în statul membru de origine, și achizițiile intracomunitare evidențiate în decontul de TVA și în declarația recapitulativă pentru achiziții intracomunitare, în statul membru de destinație, momentul exigibilității taxei pentru achizițiile intracomunitare intervine:

- în a cincisprezecea zi a lunii următoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea; sau

*) Prin jurnale de vânzări și jurnale de cumpărări se înțelege orice jurnale, registre, evidențe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligația să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal și ale pct. 79 din Normele metodologice de aplicare a

Legii nr. 571/2003

Anexa 3 CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE ,

modul de difuzare, utilizare și păstrare ale

formularului (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Denumirea formularului: Decont de taxă pe valoarea adăugată

Cod MEF: 14.13.01.02

Format: A4/t1

Caracteristicile de tipărire:

- se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție gratuit de unitățile fiscale teritoriale.

Se difuzează: gratuit.

Se utilizează la: declararea operațiunilor din sfera TVA.

Se întocmește de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Circulă: - în format electronic la organul fiscal în a cărui rază teritorială plătitorul de taxă pe valoarea adăugată își are domiciliul fiscal;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate și ștampilate, potrivit legii, dintre care:

- un exemplar la contribuabil;

- un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.

-----

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.