Ordin · Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ordinul nr. 552/2008

pentru aprobarea modelului și conținutului formularului "Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri"

prezumat în vigoare 1 act modificator

Data actului
28 martie 2008
Emitent
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 294 din 15 aprilie 2008
Modificări
1 act modificator, prima la 24 aprilie 2009, ultima la 24 aprilie 2009
Citat de
4 acte
Citează
3 acte
Structură
8 articole, 4 anexe · 42.190 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce i s-a întâmplat acestui act

Modificat prin 1

  • Ordinul nr. 788/2009 24 aprilie 2009 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.…

În temeiul

art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007

privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul

art. 156^4 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și al

art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă modelul și conținutul formularului "Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri" (390 VIES), cod MEF 14.13.01.02/r, prevăzut în anexa nr. 1.

Articolul 2

Formularul prevăzut la art. 1 se completează și se depune conform instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2, începând cu operațiunile desfășurate în trimestrul I al anului 2008.

Articolul 3

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și arhivare a formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.

Articolul 4

Procedura de gestionare a Declarației recapitulative privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri este stabilită în anexa nr. 4.

Articolul 5

Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 6

Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri se completează, în mod obligatoriu, cu ajutorul programului de asistență elaborat de Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Articolul 7

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Articolul 8

Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția de informații fiscale, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Președintele Agenției Naționale
de Administrare Fiscală,
Daniel Chițoiu
București, 28 martie 2008.
Nr. 552.

Anexa 1 IMAGINE

DECLARAȚIE RECAPITULATIVĂ PRIVIND LIVRĂRILE/ACHIZIȚIILE INTRACOMUNITARE DE BUNURI

390

Agenția Națională de Administrare Fiscală

VIES

PERIOADA DE RAPORTARE

Anul

Perioada (T1, T2, T3 sau T4)

[ ]

Declarație inițială

[ ]

Declarație rectificativă

I. DATE DE IDENTIFICARE

Cod de identificare fiscală RO

Denumire/Nume, Prenume

Domiciliul fiscal

Județ

Localitate

Strada

Număr

Bloc

Scara

Ap.

Cod poștal

Sector

Telefon

Fax

E-mail

II. REZUMAT DECLARAȚIE

NUMĂR TOTAL PAGINI ANEXĂ LA DECLARAȚIE

NUMĂRUL TOTAL AL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI

SUMA LIVRĂRILOR/ACHIZIȚIILOR INTRACOMUNITARE DE BUNURI

LIVRĂRI

ACHIZIȚII

LIVRĂRI ÎN CADRUL UNEI OPERAȚIUNI TRIUNGHIULARE

Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.

Nume, Prenume:

Semnătura și ștampila

Funcția:

Loc rezervat organului fiscal

Nr. înregistrare:

Data:

Cod MEF: 14.13.01.02/r

Cod de identificare fiscală RO

Anul

Perioada

Pag.

LISTA OPERAȚIUNILOR INTRACOMUNITARE

ȚARA

COD OPERATOR INTRACOMUNITAR

DENUMIRE/NUME, PRENUME OPERATOR INTRACOMUNITAR

TIP*) (A/L/T)

BAZA IMPOZABILĂ

TOTAL pagină

TOTAL GENERAL

-----------

*) TIP operațiune se completează cu: A achiziție și achiziție în cadrul unei

operațiuni triunghiulare, L livrare, T livrare în cadrul unei operațiuni

triunghiulare.

Anexa 2 Instrucțiuni pentru completarea Declarației recapitulative

privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri

1.1. Declarația recapitulativă se depune trimestrial, în condițiile prevăzute de

art. 156^4 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii trimestrului, de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform

art. 153 și 153^1 din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, care au efectuat livrări și/sau achiziții intracomunitare de bunuri, precum și livrări și achiziții de bunuri în cadrul unei operațiuni triunghiulare, așa cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal.

1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA vor depune declarația recapitulativă numai în trimestrul de raportare în care ia naștere exigibilitatea taxei pentru livrările/achizițiile intracomunitare, precum și pentru livrările și achizițiile în cadrul unei operațiuni triunghiulare efectuate.

2.1. Declarația recapitulativă se depune în format electronic astfel:

- la registratura organului fiscal competent;

- la poștă, prin scrisoare recomandată;

- prin completare, pe pagina de web a Agenției Naționale de Administrare Fiscală;

2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoțit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență elaborat de Agenția Națională de Administrare Fiscală, semnat și ștampilat, conform legii.

Formularul se editează în două exemplare:

- un exemplar se depune la unitatea fiscală împreună cu suportul electronic;

- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

Formatul electronic al declarației recapitulative se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Agenția Națională de Administrare Fiscală și se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistență este pus la dispoziția persoanelor impozabile, gratuit, de unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la adresa www.mfinante.ro/portal ANAF.

Contribuabilii care dețin certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe site-ul Ministerului Economiei și Finanțelor, portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Modul de completare a declarației recapitulative

Secțiunea 1 Cartușul "Perioada de raportare" se completează cu:

- anul la care se referă declarația; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu, 2008);

- perioada de raportare aferentă operațiunilor realizate este formată din două caractere, primul fiind litera "T" și al doilea fiind cifra aferentă trimestrului respectiv (de exemplu, pentru trimestrul 2 se va înscrie "T2").

Declarația depusă inițial se rectifică prin depunerea unei noi declarații, pe același format, bifând căsuța corespunzătoare de pe formular.

În declarația rectificativă se rectifică tranzacții declarate în orice perioadă de raportare anterioară și se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate.

Se completează câte o declarație rectificativă pentru fiecare perioadă de raportare pentru care se operează rectificări.

Declarația rectificativă se folosește și pentru reducerea bazei de impozitare a achizițiilor intracomunitare în situația prevăzută de lege.

Reducerile de preț acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care au fost efectuate livrările de bunuri, se declară în declarația recapitulativă întocmită pentru trimestrul în care reducerile de preț au fost acordate, indiferent dacă în trimestrul respectiv valoarea reducerilor depășește totalul livrărilor/achizițiilor de bunuri declarate, rezultând astfel o sumă negativă.

Cartușul "Date de identificare" conține:

1. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.

Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

2. "Denumire/Nume, Prenume" - se înscriu, după caz, denumirea sau numele și prenumele persoanei impozabile.

3. "Domiciliul fiscal" - se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Cartușul "Rezumat declarație" conține:

- numărul total al paginilor anexă la declarație;

- numărul total al operatorilor intracomunitari, indiferent de numărul operațiunilor;

- valoarea operațiunilor, defalcată pe tipuri: livrări, livrări în cadrul operațiunilor triunghiulare și achiziții.

Secțiunea 2 1. Se completează cu tranzacțiile intracomunitare efectuate, în următoarea ordine:

a) livrări intracomunitare de bunuri (L);

b) livrări ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare (T);

c) achiziții intracomunitare de bunuri și achiziții de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare (A).

Fiecare pagină aferentă secțiunii a 2-a va conține în antet informații privind codul de înregistrare în scopuri de TVA, perioada aferentă și numărul paginii.

a) Livrări intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totală a livrărilor intracomunitare de bunuri scutite de la plata taxei, în condițiile

art. 143 alin. (2) lit. a) și d) din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pe fiecare cumpărător, pentru care exigibilitatea taxei ia naștere în trimestrul calendaristic respectiv, inclusiv sumele din facturile pentru încasări de avansuri parțiale pentru livrări intracomunitare de bunuri, scutite.

b) Livrări ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare - se înscrie suma totală a livrărilor de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare, prevăzute la

art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, efectuate în statul membru de sosire a bunurilor expediate sau transportate, pe fiecare beneficiar al livrării ulterioare ce are desemnat un cod "T", și pentru care exigibilitatea taxei ia naștere în trimestrul calendaristic respectiv, inclusiv sumele din facturile pentru încasări de avansuri parțiale pentru livrările de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare; se va completa doar de către cumpărătorul revânzător.

c) Achiziții intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totală a achizițiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabilă care depune declarația este obligată la plata taxei conform

art. 151 din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, și pentru care exigibilitatea taxei intervine în trimestrul calendaristic respectiv, inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.

d) Achiziții de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare - se înscrie suma totală a achizițiilor de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare, pentru care furnizorul a desemnat persoana impozabilă beneficiară drept persoana obligată la plata taxei, în conformitate cu

art. 150 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.

Coloana "Țara" - codul țării care a emis codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului/furnizorului.

Coloana "Cod operator intracomunitar" - codul de înregistrare în scopuri de TVA al operatorului, fără codul de țară. Acesta trebuie introdus fără spații, virgule sau puncte.

Coloana "Tipul operațiunii"

L - pentru livrări intracomunitare de bunuri către alte state membre;

T - pentru livrări în cadrul unei operațiuni triunghiulare;

A - pentru achiziții intracomunitare de bunuri și achiziții în cadrul unei operațiuni triunghiulare din alte state membre.

Coloana "Baza impozabilă" - valoarea tranzacției/ tranzacțiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul client/furnizor (baza impozabilă pentru calculul TVA stabilită potrivit prevederilor titlului VI din

Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare).

2. În subsolul paginii se înscrie suma totală a tranzacțiilor înscrise în pagina respectivă, iar pe ultima pagină a declarației se înscrie și totalul general al operațiunilor.

3. Toate sumele se înscriu în lei.

4. Operațiunile înscrise la rândurile de regularizări din Decontul de TVA, respectiv rândurile 2, 5 și 15, se cuprind în declarația recapitulativă rectificativă aferentă perioadei la care se referă aceste operațiuni.

NOTĂ:

1. Pentru achiziții intracomunitare de bunuri în cazul în care furnizorul nu comunică un cod valabil de TVA, dar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, achiziția se declară în declarația recapitulativă astfel:

Coloana "Țara" - codul țării membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitară.

Coloana "Cod operator intracomunitar" - nu se va înscrie nimic.

Coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar" - se va înscrie denumirea/numele, prenumele furnizorului care a emis factura.

Coloana "Tipul operațiunii" - se va înscrie "A".

Coloana "Baza impozabilă" - valoarea tranzacției/ tranzacțiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul furnizor (baza impozabilă pentru calculul TVA stabilită potrivit prevederilor titlului VI din

Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare).

2. Pentru livrările intracomunitare efectuate către clienți nestabiliți în Comunitatea Europeană și care au desemnat un reprezentant fiscal în Uniunea Europeană, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisă denumirea clientului (nu a reprezentantului fiscal), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" va fi înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei străine prin reprezentant fiscal.

3. Pentru achizițiile intracomunitare care provin de la un furnizor nestabilit în Comunitatea Europeană și care a desemnat un reprezentant fiscal în statul membru în care începe transportul, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisă denumirea furnizorului (nu a reprezentantului fiscal), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" va fi înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei străine prin reprezentant fiscal.

Similar se procedează și în situația în care furnizorul nestabilit în Comunitatea Europeană nu și-a desemnat un reprezentant fiscal în statul membru în care începe transportul, dar prin aplicarea de către unele state membre a măsurilor de simplificare a declarării importurilor, respectiv o reprezentare globală de către o societate care poate fi, de exemplu, o societate de expediție/transport, operatorul extracomunitar se consideră reprezentat fiscal de societatea respectivă.

Exemplu: o societate "A" dintr-un stat extracomunitar (X) vinde unei societăți din România "B" bunuri. Bunurile sunt importate într-un stat membru al Uniunii Europene (Y) de către societatea de expediție "C" și apoi aceeași societate "C" declară în numele furnizorului "A" din statul extracomunitar (X) (dar sub propriul cod de TVA) livrarea intracomunitară a bunurilor din statul membru (Y) în România.

În astfel de situații se va considera drept reprezentant fiscal societatea de expediție "C". În declarația recapitulativă privind achizițiile intracomunitare, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisă denumirea furnizorului, respectiv societatea "A" din statul extracomunitar (X), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" codul din statul membru (Y) al societății de expediție "C"care a declarat livrarea intracomunitară.

Anexa 3 Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare

și arhivare a Declarației recapitulative privind

livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri

Denumire formular: Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri

Cod: 14.13.01.02/r

Format: A4/t1

Caracteristici de tipărire:

- pe o singură față;

- se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție gratuit de Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Se difuzează: gratuit.

Se utilizează la: declararea operațiunilor intracomunitare.

Se întocmește de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizează operațiuni intracomunitare.

Circulă:

- în format electronic, la organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA își are domiciliul fiscal;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate și ștampilate, potrivit legii, dintre care:

● un exemplar la contribuabil;

● un exemplar la organul fiscal.

Se arhivează:

- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.

Anexa 4 Procedura de gestionare a Declarației recapitulative

privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri

În vederea îndeplinirii cerințelor Regulamentului CE nr. 1.798/2003, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizează operațiuni intracomunitare, au obligația să depună trimestrial Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare (390 VIES), potrivit dispozițiilor

art. 156^4 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

1. Depunerea declarației recapitulative

1.1. Declarația recapitulativă se depune trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii trimestrului, la organul fiscal competent.

1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA depun declarația recapitulativă numai în trimestrul de raportare în care ia naștere exigibilitatea taxei pentru livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri, precum și pentru livrările și achizițiile de bunuri în cadrul unei operațiuni triunghiulare efectuate.

2. Prelucrarea declarației recapitulative

2.1. Prelucrarea declarațiilor recapitulative depuse de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizează de către organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare pus la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației, până la data de 5 a lunii următoare termenului de depunere a declarației.

2.2. După prelucrare, declarația recapitulativă se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

3. Verificarea formală a declarațiilor recapitulative

3.1. Pentru fiecare declarație recapitulativă organul fiscal competent verifică:

a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile care realizează operațiuni intracomunitare, prin verificarea datelor de identificare din declarație cu cele existente în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA;

b) integralitatea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorilor străini înscriși în declarația recapitulativă: înscrierea corectă a codului de țară, precum și a numărului de caractere ale codului;

c) corelarea totalului sumelor aferente livrărilor/achizițiilor intracomunitare de bunuri din declarația recapitulativă cu cele înscrise în rândurile corespunzătoare din Decontul de TVA sau din Decontul special de TVA, după caz, astfel:

(i) (L+T) livrări + livrări în cadrul unei operațiuni triunghiulare din declarația recapitulativă = livrări intracomunitare din Decontul/deconturile de TVA aferent/aferente perioadei de declarare prevăzute la pct. 1 din prezenta anexă. Se au în vedere, de asemenea, și eventualele decizii de corectare a erorilor materiale din Decontul/deconturile de TVA întocmit/întocmite în trimestrul de raportare, aferent/aferente aceleiași perioade. Nu se au în vedere rândurile de regularizări privind livrările intracomunitare din Decontul/deconturile de TVA;

(îi) (A) achiziții + achiziții în cadrul unei operațiuni triunghiulare din declarația recapitulativă = achiziții intracomunitare din Decontul/deconturile de TVA sau din Decontul special/deconturile speciale de TVA, aferent/aferente perioadei de declarare prevăzute la pct. 1 din prezenta anexă. Se au în vedere, de asemenea, și eventualele decizii de corectare a erorilor materiale din Decontul/deconturile de TVA întocmit/întocmite în trimestrul de raportare, aferent/aferente aceleiași perioade, sau din eventualele deconturi speciale rectificative aferente perioadei de raportare. Nu se au în vedere rândurile de regularizări privind achizițiile intracomunitare din Decontul/deconturile de TVA;

d) îndeplinirea obligației de depunere a declarației recapitulative prin încrucișarea informațiilor referitoare la persoanele impozabile care au declarat livrări/achiziții intracomunitare de bunuri în deconturile de TVA și în deconturile speciale de TVA depuse cu informațiile referitoare la persoanele impozabile care au depus declarații recapitulative.

3.2. În cazul persoanelor impozabile cu obligații declarative lunare, precum și în cazul în care, în cadrul trimestrului de raportare, au fost depuse mai multe deconturi speciale de TVA de către contribuabil, corelațiile se verifică avându-se în vedere totalul livrărilor, respectiv al achizițiilor intracomunitare de bunuri înscrise în toate declarațiile depuse în cadrul perioadei la care se referă declarația recapitulativă.

3.3. Dispozițiile pct. 3.1 lit. c) nu sunt aplicabile pentru declarațiile recapitulative rectificative.

4. Notificarea persoanelor impozabile

4.1. După prelucrarea declarațiilor recapitulative vor fi identificate:

- persoanele impozabile care nu au depus declarația recapitulativă, deși în Decontul de TVA sau în Decontul special de TVA au declarat livrări/achiziții intracomunitare de bunuri, potrivit pct. 3.1 lit. d);

- persoanele impozabile care au depus declarații recapitulative ce prezintă erori, potrivit pct. 3.1 lit. a)-c).

4.2. Pentru persoanele impozabile prevăzute la pct. 4.1 se emit:

a) notificări pentru nedepunerea declarației;

b) notificări pentru corectarea declarației.

4.3. Notificările prevăzute la pct. 4.2 se emit până cel târziu la data de 25 a lunii următoare termenului legal de depunere a declarației recapitulative.

4.4. Persoanele impozabile care depun cu întârziere declarația recapitulativă sunt sancționate potrivit

art. 219 alin. (1) lit. b^1) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu amendă de la 12.000 lei la 14.000 lei.

4.5. Declarațiile recapitulative depuse sau corectate ca urmare a notificărilor transmise se prelucrează în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.

4.6. Declarațiile recapitulative care prezintă erori, potrivit pct. 3.1 lit. a)-c), pentru care organul fiscal competent a transmis notificarea prevăzută la pct. 4.2 lit. b), se corectează prin depunerea unei noi declarații corect completate, până cel târziu la data de 25 a lunii următoare termenului legal de depunere a declarației recapitulative pe care o corectează, fără a se bifa căsuța de rectificare.

4.7. Declarația recapitulativă prevăzută la pct. 4.6 înlocuiește declarația recapitulativă depusă inițial și, după prelucrare, se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

5. Prelucrarea declarațiilor recapitulative rectificative

5.1. Declarațiile recapitulative se rectifică, din oficiu, de către persoana impozabilă, prin depunerea unei declarații recapitulative rectificative.

5.2. În declarația recapitulativă rectificativă se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate.

Pentru fiecare perioadă de raportare pentru care se operează rectificări se completează câte o declarație rectificativă.

În declarația recapitulativă rectificativă se corectează și informațiile din declarația recapitulativă aferentă ultimei perioade de raportare, care nu au fost corectate până la data de 25 a lunii următoare datei de raportare, în urma notificărilor transmise potrivit pct. 4.

5.3. Declarațiile recapitulative rectificative se prelucrează în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.

5.4. Se verifică existența bifei în căsuța prevăzută de formular, în vederea marcării corespunzătoare în sistemul informatic.

5.5. După prelucrare, declarațiile rectificative se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

6. Organizarea bazei centrale de date "Declarații recapitulative"

6.1. Informațiile din declarațiile recapitulative depuse la termenele legale de depunere, precum și cele depuse ca urmare a notificărilor transmise de organele fiscale competente se introduc într-o bază de date denumită "Declarații recapitulative".

6.2. Baza de date "Declarații recapitulative" cuprinde două secțiuni:

- livrări - în care se înscriu toate livrările intracomunitare de bunuri (cod L) și toate livrările ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare (cod T);

- achiziții - în care se înscriu achizițiile intracomunitare de bunuri și achizițiile de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare (cod A).

6.3. Informațiile din declarațiile recapitulative rectificative depuse de persoanele impozabile se introduc în aceeași bază centrală de date. Se marchează corespunzător, ca declarații recapitulative rectificative, numai informațiile care reprezintă diferențe între declarația recapitulativă rectificativă și declarația recapitulativă inițială.

7. Centralizarea informațiilor din declarațiile recapitulative

7.1. Până la sfârșitul lunii următoare termenului legal de depunere a declarației recapitulative, organul fiscal competent transmite direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București baza de date cuprinzând declarațiile recapitulative depuse, și anume:

- declarațiile recapitulative corecte;

- declarațiile recapitulative corectate ca urmare a notificărilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA; și

- declarațiile recapitulative cu erori, pentru care nu a fost efectuată corecția ca urmare a notificărilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea și corectitudinea informațiilor transmise.

7.2. În termen de maximum 5 zile, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili transmit informațiile din declarațiile recapitulative Direcției generale de tehnologia informației și sunt responsabile pentru completitudinea informațiilor transmise.

7.3. În termen de 5 zile, Serviciul Central de Legături verifică dacă informațiile din declarațiile recapitulative au fost transmise de către toate direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.

8. Centralizarea datelor din declarațiile recapitulative rectificative

8.1. La sfârșitul fiecărei luni, organul fiscal competent transmite direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București baza de date cuprinzând diferențele dintre declarațiile recapitulative rectificative depuse în luna respectivă și declarațiile recapitulative inițiale.

Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea și corectitudinea informațiilor transmise.

8.2. În termen de maximum 5 zile, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili transmit informațiile din declarațiile recapitulative rectificative Direcției generale de tehnologia informației și sunt responsabile pentru completitudinea informațiilor transmise.

8.3. La solicitările punctuale formulate de statele membre, Serviciul Central de Legături verifică existența unor eventuale declarații recapitulative rectificative.

---------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.