Ordinul nr. 155/2012
pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Modifică 1
- Ordinul nr. 101/2008 21 ianuarie 2008 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impoz…
În temeiul prevederilor
art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 81 și ale
art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prevederile referitoare la obligațiile declarative prevăzute de
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile
art. II din Ordonanța Guvernului nr. 2/2012
pentru modificarea și completarea
Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul I
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 101/2008
privind aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 30 ianuarie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
- La anexa nr. 9 "Instrucțiuni de completare a formularului 101 «Declarație privind impozitul pe profit», cod.14.13.01.04", capitolul I "Depunerea declarației", punctul 1 va avea următorul cuprins:
"1. Declarația privind impozitul pe profit se completează și se depune anual de către plătitorii de impozit pe profit, până la data de 25 martie inclusiv a anului următor. Contribuabilii prevăzuți la
art. 34 alin. (5) lit. a) și b) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, depun declarația anuală de impozit pe profit până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor. Declarația se depune la organul fiscal în a cărui evidență fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe și contribuții.
Contribuabilii care au optat pentru definitivarea închiderii exercițiului financiar 2011 până la data de 25 februarie 2012, potrivit prevederilor
art. 34 alin. (11) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, în vigoare până la 31 decembrie 2011, depun declarația anuală de impozit pe profit pentru anul 2011 până la data de 25 martie 2012, fără a depune formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului 2011.
Persoanele juridice care, în cursul anului fiscal, se dizolvă cu lichidare, potrivit legii, au obligația să depună declarația anuală de impozit pe profit și să plătească impozitul până la data depunerii situațiilor financiare la organul fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Persoanele juridice care, în cursul anului fiscal, se dizolvă fără lichidare au obligația să depună declarația anuală de impozit pe profit și să plătească impozitul până la închiderea perioadei impozabile.
La completarea formularului se au în vedere prevederile
Legii nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, ale
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și deciziile Comisiei fiscale centrale constituite la nivelul Ministerului Finanțelor Publice și deciziile Comisiei de proceduri fiscale din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
În cazul în care plătitorul corectează declarația depusă, declarația rectificativă se întocmește pe același model de formular, înscriind «X» în spațiul special prevăzut în acest scop."
Articolul II
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 14 februarie 2012. Nr. 155.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.