Procedura din 17 februarie 2016
de organizare și funcționare a Registrului operatorilor intracomunitari
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Are ca temei 2
- Legea nr. 207/2015 20 iulie 2015 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală
- Legea nr. 227/2015 8 septembrie 2015 (prevederi anume) privind Codul fiscal
Capitolul I Dispoziții generale
1. Registrul operatorilor intracomunitari, care cuprinde toate persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform
art. 316 sau 317 din Legea nr. 227/2015
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare (Codul fiscal), care efectuează operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal, este organizat și funcționează potrivit prezentei proceduri.
2. Înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la cererea persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, înainte de a efectua operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
3. În Registrul operatorilor intracomunitari nu se înscriu:
a) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal;
b) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, la cerere sau din oficiu, de către organul fiscal;
c) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și/sau care are înscrise în cazierul judiciar infracțiuni în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
4. Radierea din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează, la cerere sau din oficiu, de către organul fiscal.
5. Registrul operatorilor intracomunitari se gestionează, la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicației informatice puse la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
6. În sensul prezentei proceduri, prin organ fiscal competent se înțelege organul fiscal în a cărui rază teritorială își are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidența căruia aceasta este înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, după caz.
7. În sensul prezentei proceduri, persoana impozabilă și persoana juridică neimpozabilă sunt cele definite la art. 266 alin. (1) pct. 21 și 22 din Codul fiscal.
8. În sensul prezentei proceduri și al formularelor aprobate, prin asociați și administratori se înțelege asociații și administratorii definiți potrivit art. 329 alin. (17) din Codul fiscal, coroborat cu pct. 107 din titlul VII al Normelor metodologice de aplicare a
privind Codul fiscal, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 , cu modificările ulterioare.
9. Prezenta procedură se aplică de către compartimentul cu atribuții în domeniul înregistrării fiscale din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.
Capitolul II Procedura de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari
Secțiunea 1
Înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care solicită înregistrarea în scopuri de TVA și intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal
1. Contribuabilii care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal și care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal trebuie să solicite înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari odată cu solicitarea înregistrării în scopuri de TVA.
2. (1) În vederea înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari contribuabilii trebuie să depună la organul fiscal competent formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
(2) În situația în care se solicită înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari a unei societăți reglementate de
Legea societăților nr. 31/1990 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, cererea de înregistrare prevăzută la alin. (1) se depune însoțită de următoarele documente:
a) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritățile competente din România ale administratorilor, în cazul societăților pe acțiuni, inclusiv al celor în comandită pe acțiuni;
b) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritățile competente din România ale administratorilor și ale asociaților care dețin minimum 5% din capitalul social al societății, în cazul celorlalte forme de societăți;
c) documentele prevăzute la pct. 3 și 4, după caz.
(3) Compartimentul de specialitate verifică în Registrul comerțului electronic (RECOM) îndeplinirea condiției de prezentare a certificatului de cazier judiciar, potrivit alin. (2) lit. b), în funcție de repartizarea capitalului social între asociați, valabilă la data depunerii cererii.
3. (1) În cazul în care în certificatele de cazier judiciar este înscrisă punerea în mișcare a acțiunii penale față de oricare dintre asociați sau administratori, contribuabilii trebuie să prezinte documente eliberate de organele de urmărire penală, din care să rezulte dacă acțiunea penală este sau nu este în legătură cu operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
(2) În cazul în care în certificatele de cazier judiciar este înscrisă punerea în mișcare a acțiunii penale față de oricare dintre asociați sau administratori și s-a dispus trimiterea în judecată, contribuabilii trebuie să prezinte documente eliberate de organele competente, din care să rezulte dacă acțiunea penală este sau nu este în legătură cu operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
4. (1) În cazul în care în certificatele de cazier judiciar sunt înscrise infracțiuni și/sau alte date, contribuabilul va prezenta copiile legalizate ale hotărârilor judecătorești prin care au fost stabilite respectivele infracțiuni și/sau alte documente eliberate de organele competente, precum și documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, din care să rezulte dacă infracțiunea este sau nu în legătură cu operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
(2) Serviciul/Compartimentul juridic va emite documentul care va fi semnat de șeful serviciului/compartimentului juridic și de conducătorul organului din care face parte acest serviciu/compartiment, în maximum 5 zile de la data depunerii de către contribuabil a documentelor prevăzute la alin. (1).
5. Cererea de înregistrare se completează potrivit instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2 la ordin și se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.
6. Contribuabilii care solicită înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari de la data înregistrării în scopuri de TVA trebuie să depună la organul fiscal competent cererea prevăzută la pct. 2 odată cu formularul (098) "Cerere de înregistrare în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal" sau, după caz, cu declarațiile de înregistrare fiscală/de mențiuni prin care se solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal.
7. Organul fiscal analizează informațiile cuprinse în cerere și în documentația prezentată și verifică caracterul complet și corectitudinea acestora. De asemenea, verifică dacă certificatul de cazier judiciar a fost eliberat în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, conform
art. 11 alin. (3) din Legea nr. 290/2004
privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
8. Dacă cererea sau documentația anexată este incompletă, organul fiscal notifică solicitantul, aplicându-se corespunzător dispozițiile
art. 77 alin. (2) din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală).
9. Dacă din informațiile prezentate de contribuabil sau din cele deținute de organul fiscal rezultă că respectivul contribuabil se încadrează în una dintre condițiile prevăzute la art. 329 alin. (8) din Codul fiscal, organul fiscal întocmește Decizia privind respingerea înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, care va conține, în mod obligatoriu, și motivația respingerii.
10. Decizia se întocmește de compartimentul de specialitate în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. Un exemplar se comunică persoanei impozabile, conform art. 47 din Codul de procedură fiscală, semnat numai de conducătorul unității fiscale. Al doilea exemplar, care se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare și prin prezenta procedură, se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
11. Împotriva deciziei de respingere a cererii de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari contribuabilul poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.
12. Dacă din analiza informațiilor prevăzute la pct. 7 rezultă că respectivul contribuabil nu se încadrează în niciuna dintre condițiile prevăzute la art. 329 alin. (8) din Codul fiscal, organul fiscal întocmește Decizia privind înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari.
13. Dispozițiile pct. 10 se aplică în mod corespunzător. Decizia se comunică împreună cu certificatul de înregistrare în scopuri de TVA sau, după caz, ulterior comunicării certificatului de înregistrare.
14. Organul fiscal analizează și dispune aprobarea sau respingerea cererii de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari odată cu aprobarea ori respingerea cererii de înregistrare în scopuri de TVA.
15. Înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari produce efecte începând cu data comunicării deciziei privind înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 48 din Codul de procedură fiscală.
16. În cazul persoanelor impozabile pentru care legea prevede că înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal devine valabilă începând cu data de 1 a lunii următoare depunerii cererii de înregistrare, înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari operează cu data comunicării deciziei, dar nu înainte de data înregistrării în scopuri de TVA.
17. De la data înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilii au cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
Secțiunea 2
Înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 și 317 din Codul fiscal, care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal
1. Persoanele înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, care intenționează să efectueze una sau mai multe operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal, trebuie să solicite înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari înainte de efectuarea respectivelor operațiuni.
2. (1) În vederea înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilii trebuie să depună la organul fiscal competent formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
(2) În situația în care se solicită înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari a unei societăți reglementate de
Legea societăților nr. 31/1990 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, cererea de înregistrare prevăzută la alin. (1) se depune însoțită de următoarele documente:
a) certificatele de cazier judiciar, eliberate de autoritățile competente din România, ale administratorilor, în cazul societăților pe acțiuni, inclusiv al celor în comandită pe acțiuni;
b) certificatele de cazier judiciar, eliberate de autoritățile competente din România, ale administratorilor și ale asociaților care dețin minimum 5% din capitalul social al societății, în cazul celorlalte forme de societăți;
c) documentele prevăzute la pct. 3 și 4 din secțiunea 1, după caz.
(3) Compartimentul de specialitate verifică în Registrul comerțului electronic (RECOM) îndeplinirea condiției de prezentare a certificatului de cazier judiciar potrivit alin. (2), în funcție de repartizarea capitalului social între asociați, valabilă la data depunerii cererii.
3. În cazul în care în certificatele de cazier judiciar sunt înscrise notări provizorii privind punerea în mișcare a acțiunii penale sau infracțiuni, se aplică în mod corespunzător prevederile pct. 3 și 4 din secțiunea 1.
4. Cererea de înregistrare se completează potrivit instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2 la ordin și se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.
5. Compartimentul de specialitate analizează informațiile cuprinse în cerere și în documentația prezentată și aplică, de îndată, procedura de aprobare/respingere a cererii de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit dispozițiilor pct. 7-13 și 15-17 din secțiunea 1.
Capitolul III Procedura de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari
Secțiunea 1 Dispoziții generale
Contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA potrivit art. 316 și 317 din Codul fiscal, înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, se radiază din acest registru:
a) la cererea contribuabilului;
b) din oficiu, de către organul fiscal competent, în condițiile prevăzute de lege.
Secțiunea 2 Radierea din Registrul operatorilor intracomunitari la cererea contribuabilului
1. Pentru radierea din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul trebuie să completeze formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire.
2. De la registratură cererea se transmite compartimentului de specialitate, care întocmește Decizia privind radierea, la cerere, din Registrul operatorilor intracomunitari, în termen de o zi de la înregistrarea cererii.
3. Decizia se întocmește de compartimentul de specialitate în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. Un exemplar se comunică persoanei impozabile, conform art. 47 din Codul de procedură fiscală, semnat numai de conducătorul unității fiscale. Al doilea exemplar, care se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare și prin prezenta procedură, se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
4. Radierea din Registrul operatorilor intracomunitari produce efecte începând cu data comunicării deciziei prevăzute la pct. 3 din prezenta secțiune, potrivit art. 48 din Codul de procedură fiscală.
5. De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
Secțiunea 3 Radierea, din oficiu, a contribuabililor din Registrul operatorilor intracomunitari
A. Dispoziții comune
1. Organul fiscal competent radiază, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari:
a) persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat din oficiu de organele fiscale competente, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) sau art. 317 alin. (11) din Codul fiscal, după caz;
b) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 care nu au efectuat nicio operațiune de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal nici în anul calendaristic precedent, nici în anul curent până la data radierii din registru, cu excepția celor care au fost înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari în această perioadă;
c) persoanele înregistrate conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, care solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii;
d) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană împotriva căreia s-a pus în mișcare acțiunea penală în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal;
e) persoanele impozabile înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari care, în termen de 30 de zile de la data modificării listei administratorilor, nu au depus la organul fiscal competent cazierul judiciar al noilor administratori;
f) persoanele impozabile care nu respectă obligația prevăzută la art. 329 alin. (9) din Codul fiscal, respectiv persoanele impozabile înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari, cu excepția societăților pe acțiuni, care, în termen de 30 de zile de la data modificării listei asociaților, nu au depus la organul fiscal competent cazierul judiciar al noilor asociați care dețin minimum 5% din capitalul social al societății.
2. Pentru radierea din oficiu, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari", în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin. Un exemplar se comunică persoanei impozabile, conform art. 47 din Codul de procedură fiscală, semnat numai de conducătorul unității fiscale. Al doilea exemplar, care se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare și prin prezenta procedură, se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
3. Împotriva deciziei de radiere contribuabilul poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 270 alin. (1) și art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală.
4. De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operațiunile intracomunitare prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
B. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 sau 317 din Codul fiscal, pentru care organul fiscal anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA
1. Ori de câte ori organul fiscal competent anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit art. 316 sau 317 din Codul fiscal, a unui contribuabil, în baza deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, radiază, din oficiu, respectiva persoană din Registrul operatorilor intracomunitari potrivit art. 329 alin. (12) din Codul fiscal.
2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la data anulării înregistrării în scopuri de TVA.
C. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, care nu au mai efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal
1. La începutul fiecărui an calendaristic, până la sfârșitul lunii februarie, compartimentul de specialitate verifică, pentru toți contribuabilii înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, dacă în anul anterior și în anul curent până la data radierii din registru aceștia au efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
2. Verificarea se efectuează, pe baza informațiilor cuprinse în formularul 390 VIES "Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare" și în formularul 300 "Decont de TVA", depuse de contribuabilii înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari, pentru anul expirat și pentru luna ianuarie a anului curent.
3. Compartimentul de specialitate selectează toate persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal care sunt înregistrate în Registrul operatorilor intracomunitari și care, nici în anul precedent, nici în anul curent până la data selecției, nu au declarat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.
4. Pentru fiecare contribuabil înscris în lista prevăzută la pct. 3, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".
5. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la data comunicării "Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari", potrivit art. 48 din Codul de procedură fiscală.
6. Dispozițiile prezentei secțiuni nu se aplică pentru contribuabilii care au fost înscriși în Registrul operatorilor intracomunitari în anul precedent selecției sau în anul în care se face selecția.
D. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor înregistrate conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal care solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii, și nu solicită radierea din Registrul operatorilor intracomunitari
1. În situațiile în care, potrivit legii, organele fiscale emit, la cererea persoanei impozabile, decizia privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, în vederea aplicării regimului de scutire prevăzut la art. 310 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate radiază, din oficiu, respectiva persoană impozabilă din Registrul operatorilor intracomunitari, în baza deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA.
2. În situațiile în care, potrivit legii, organele fiscale anulează, la cererea persoanei, înregistrarea în scopuri de TVA fără emiterea deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".
3. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la data anulării înregistrării în scopuri de TVA.
E. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care au ca asociat sau administrator o persoană împotriva căreia s-a pus în mișcare acțiunea penală în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal
1. Organele cu atribuții de control și inspecție fiscală, precum și serviciile/compartimentele juridice, după caz, din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală au obligația ca, de îndată ce primesc o comunicare privind o persoană față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal, să verifice în evidențele fiscale dacă respectiva persoană este asociat sau administrator al unui contribuabil înscris în Registrul operatorilor intracomunitari. Dispozițiile pct. 8 din cap. I sunt aplicabile în mod corespunzător.
2. În termen de două zile lucrătoare de la primirea comunicării, organele cu atribuții de control și inspecție fiscală, respectiv serviciile/compartimentele juridice au obligația să transmită o copie a comunicării organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului înscris în Registrul operatorilor intracomunitari.
3. În termen de o zi lucrătoare de la primirea comunicării, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".
4. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la data comunicării "Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari", potrivit art. 48 din Codul de procedură fiscală.
F. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari care nu respectă obligația prevăzută la art. 329 alin. (9) din Codul fiscal
1. Dacă din informațiile primite de organul fiscal rezultă că persoanele impozabile înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari și-au schimbat administratorii și acestea nu au prezentat organului fiscal, în termen de 30 de zile de la data modificării listei administratorilor, cazierul judiciar al noilor administratori, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".
2. Dacă din informațiile primite de organul fiscal rezultă că persoanele impozabile înscrise în Registrul operatorilor intracomunitari, cu excepția societăților pe acțiuni, și-au schimbat asociații și acestea nu au prezentat organului fiscal, în termen de 30 de zile de la data modificării listei asociaților, cazierul judiciar al noilor asociați care dețin minimum 5% din capitalul social al societății, compartimentul de specialitate întocmește "Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".
3. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizează la data comunicării "Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari", potrivit art. 48 din Codul de procedură fiscală.
Capitolul IV Structura Registrului operatorilor intracomunitari
1. Registrul operatorilor intracomunitari se organizează la nivel central și cuprinde, pentru fiecare contribuabil, următoarele informații:
a) codul de înregistrare în scopuri de TVA;
b) denumirea/numele și prenumele contribuabilului;
c) adresa domiciliului fiscal;
d) datele de identificare ale asociaților și administratorilor;
e) înregistrarea în Registrul operatorilor intracomunitari:
e1) data înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari;
e2) numărul și data Deciziei de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari;
f)radierea din Registrul operatorilor intracomunitari:
f1) data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari;
f2) numărul și data Deciziei de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari;
f3) motivația radierii din Registrul operatorilor intracomunitari:
- la cerere;
- codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanelor impozabile și persoanelor juridice neimpozabile a fost anulat din oficiu de organele fiscale competente potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) din Codul fiscal;
- persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal în anul următor înscrierii în registru nu au mai efectuat operațiuni intracomunitare de natura celor prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal;
- persoanele înregistrate conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal solicită anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit legii;
- persoanele impozabile au ca asociat sau administrator o persoană împotriva căreia s-a pus în mișcare acțiunea penală în legătură cu oricare dintre operațiunile prevăzute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal;
- persoanele impozabile nu au depus la organul fiscal competent, în termen de 30 de zile de la data modificării listei administratorilor, cazierul judiciar al noilor administratori;
- persoanele impozabile nu au depus la organul fiscal competent, în termen de 30 de zile de la data modificării listei asociaților, cu excepția societăților pe acțiuni, cazierul judiciar al noilor asociați care dețin minimum 5% din capitalul social al societății.
2. Înregistrarea informațiilor în Registrul operatorilor intracomunitari se realizează:
a) pentru informațiile prevăzute la pct. 1 lit. a)-d) - din cererea de înregistrare depusă de contribuabil, verificată cu informațiile deținute de organul fiscal în Registrul contribuabilului;
b) pentru informațiile prevăzute la pct. 1 lit. e)-f) - din deciziile de înregistrare/radiere emise de organul fiscal competent și dovezile de comunicare a acestor decizii sau din deciziile privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, după caz.
3. Informațiile prevăzute la pct. 1 lit. a)-c) se actualizează odată cu actualizarea informațiilor din Registrul contribuabilului.
-----
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.