HG nr. 44/2000
privind unele măsuri de protecție socială referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, militare, ale agricultorilor și alte venituri ale populației în luna ianuarie 2000
prezumat în vigoare
Guvernul României hotărăște:
Articolul 1
În luna ianuarie 2000 se corecteaza în plus cu 1,7% următoarele venituri ale populației:
a) pensiile și pensiile suplimentare din sistemul asigurărilor sociale de stat, pensiile agricultorilor, pensiile și pensiile suplimentare ale pensionarilor militari;
b) indemnizațiile de îngrijire acordate pensionarilor asigurărilor sociale de stat, agricultori și militari încadrați în gradul I de invaliditate;
c) ajutoarele sociale stabilite pe baza legislației de pensii;
d) ajutoarele bănești lunare stabilite conform
art. 14 din Legea nr. 23/1969 ;
e) indemnizațiile de însoțitor prevăzute la
art. 1 alin. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 610/1990 , cu modificările ulterioare;
f) indemnizațiile și sporurile care se acordă invalizilor, veteranilor și văduvelor de război în temeiul
Legii nr. 49/1991 , cu modificările ulterioare;
g) indemnizațiile lunare acordate în baza
Decretului-lege nr. 118/1990 , republicat, cu modificările ulterioare;
Veniturile majorate potrivit alin. (1) se mențin în cuantumul stabilit până la modificarea lor prin hotărâre a Guvernului.
De prevederile alin. (1) nu beneficiază persoanele prevăzute la lit. a), ale căror cuantumuri ale pensiei de baza depășesc valoarea a doua salarii medii nete pe economie, la ultimul nivel comunicat de Comisia Naționala pentru Statistica până la data întocmirii documentelor lunare de plată a pensiilor.
Articolul 2
Prevederile art. 1 se aplică și persoanelor ale căror drepturi de pensie se stabilesc în condițiile
art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996 .
Persoanele ale căror drepturi de pensie se deschid începând cu data de 1 ianuarie 2000 și se stabilesc în alte condiții decât cele prevăzute la
art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996
beneficiază de corecția prevăzută la art. 1.
Articolul 3
Începând cu luna ianuarie 2000, cuantumurile pensiilor minime devin:
a) 645.840 lei pensia pentru limita de vârsta și vechime completa;
b) 477.753 lei pensia pentru limita de vârsta și vechime incompleta;
c) 550.719 lei pensia de invaliditate gradul I;
d) 477.753 lei pensia de invaliditate gradul II;
e) 349.761 lei pensia de invaliditate gradul III;
f) 54.678 lei pensia cuvenită agricultorilor, indiferent de tipul acesteia.
Cuantumurile pensiilor minime prevăzute la alin. (1) cuprind contribuția datorată asigurărilor sociale de sănătate.
Articolul 4
De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri cuantumurile ajutoarelor de deces care se plătesc din bugetul asigurărilor sociale de stat devin 1.700.000 lei în cazul decesului salariatului, somerului, pensionarului de asigurări sociale de stat sau I.O.V.R. și 1.300.000 lei în cazul decesului unui membru din aceste familii sau al unei persoane dependente social.
Articolul 5
Sumele rezultate în urma aplicării măsurilor de protecție socială prevăzute în prezenta hotărâre se suporta din aceleași fonduri ca și drepturile de baza.
Articolul 6
Se recomanda celorlalte sisteme de asigurări sociale - altele decât cele de stat, militare și ale agricultorilor - să aplice măsurile de protecție socială prevăzute în prezenta hotărâre.
Articolul 7
Anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 565/1996
se completează cu prevederile prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU MUGUR CONSTANTIN ISARESCU Contrasemnează: Ministrul muncii și protecției sociale, Smaranda Dobrescu Ministrul finanțelor, Decebal Traian Remes
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.