Ordinul nr. 1363/2022
pentru aprobarea modelului și conținutului formularului 179 "Declarație privind compensația la carburanți"
prezumat în vigoare 1 act modificator
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Modificat prin 1
- Ordinul nr. 1797/2022 12 octombrie 2022 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.…
În temeiul prevederilor
art. II alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 106/2022
pentru susținerea acordării de reduceri ale prețurilor la benzină și motorină și pentru modificarea
art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2022
pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport și de abrogare a
art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021
privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, ale
art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, precum și ale
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere prevederile
art. 101 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor, comunicat prin Adresa nr. 741.328 din 18.07.2022,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă modelul și conținutul formularului 179 „Declarație privind compensația la carburanți“ prevăzut în
anexa nr. 1
la prezentul ordin.
Articolul 2
Formularul prevăzut la
art. 1
se completează și se depune potrivit instrucțiunilor prevăzute în
anexa nr. 2
la prezentul ordin.
Articolul 3
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului prevăzut la
art. 1
sunt prevăzute în
anexa nr. 3
la prezentul ordin.
Articolul 4
Anexele nr. 1-3
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 5
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 6
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Lucian-Ovidiu Heiuș București, 25 iulie 2022. Nr. 1.363.
Anexa 1 *)
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
Anexa 2 INSTRUCȚIUNI
de completare a formularului 179 „Declarație privind compensația la carburanți“
I.
Depunerea declarației Declarația privind compensația la carburanți se completează și se depune de către operatorii economici care comercializează benzină și motorină către clienți finali - persoane fizice și juridice care achiziționează carburanții din depozite și/sau stații de distribuție pentru consumul propriu, care acordă o reducere de preț la prețul de vânzare și beneficiază de la bugetul de stat de o compensare, aferentă reducerii acordate potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 106/2022
pentru susținerea acordării de reduceri ale prețurilor la benzină și motorină și pentru modificarea
art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2022
pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport și de abrogare a
art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021
privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Declarația nu poate fi depusă și nu poate fi corectată după anularea rezervei verificării ulterioare, cu excepțiile prevăzute la
art. 105 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare.
În situația în care operatorul economic depune declarația după anularea rezervei verificării ulterioare, se bifează rubrica „Declarație depusă după anularea rezervei verificării ulterioare“ și se completează temeiul legal pentru depunerea declarației, în rubrica prevăzută în acest scop.
În situația depunerii declarației de către succesorii persoanelor/entităților care și-au încetat existența pentru perioada în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal, se bifează rubrica „Declarație depusă potrivit
art. 90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală “ și se completează codul de identificare fiscală al succesorului. De asemenea, la secțiunea „Date de identificare a contribuabilului/plătitorului“, la rubrica „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul de identificare fiscală al entității care șia încetat existența.
În cazul în care operatorul economic corectează declarația depusă, declarația rectificativă se întocmește pe același model de formular, înscriind „X“ în spațiul special prevăzut în acest scop.
Declarația rectificativă se completează integral, înscriinduse toate datele și informațiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială.
Atenție!
Declarația privind compensația la carburanți reprezintă și cerere de compensare, potrivit legii.
1.
Termenul de depunere a declarației - până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a acordat reducerea, prevăzută de
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 106/2022 .
2.
Organul fiscal competent Declarația privind compensația la carburanți se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creanțelor fiscale datorate de către operatorul economic.
3.
Modul de depunere Declarația privind compensația la carburanți se completează cu ajutorul programului de asistență și se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
II.
Completarea declarației
1.
Perioada de raportare În rubrica „Luna“ se înscrie cu cifre arabe numărul lunii la care se referă compensația la carburanți (de exemplu: 07).
În rubrica „Anul“ se înscrie cu cifre arabe anul pentru care se completează declarația (de exemplu: 2022).
2.
Secțiunea A „Date de identificare a contribuabilului/ plătitorului“ În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală atribuit conform legii, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
În rubrica „Denumire“ se înscrie denumirea operatorului economic.
Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al operatorului economic.
3.
Secțiunea B „Date privind compensația la carburanți“ La rubrica „Compensație la carburanți“ se înscrie suma reprezentând compensația aferentă reducerii acordate în perioada de raportare, calculată potrivit legii.
4.
Secțiunea C „Date de identificare a împuternicitului“ Secțiunea se completează în cazul în care declarația se depune de către un împuternicit, conform
art. 18 din Legea nr. 207/2015 , cu modificările și completările ulterioare.
În caseta „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
În rubrica „Nume, prenume/Denumire“ se înscriu, după caz, denumirea sau numele și prenumele împuternicitului.
Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.
Anexa 3 CARACTERISTICI
de editare, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului
1.
Denumire: Declarația privind compensația la carburanți (formular 179)
2.
Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare. Formularul se completează și se editează cu ajutorul programului de asistență, asigurat gratuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.
3.
Se utilizează la declararea compensației la carburanți de către operatorii economici care comercializează benzină și motorină către clienți finali - persoane fizice și juridice care achiziționează carburanții din depozite și/sau stații de distribuție pentru consumul propriu, care acordă o reducere de preț la prețul de vânzare și beneficiază de la bugetul de stat de o compensare, aferentă reducerii acordate potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 106/2022 .
4.
Se completează și se depune de către operatorii economici care comercializează benzină și motorină către clienți finali - persoane fizice și juridice care achiziționează carburanții din depozite și/sau stații de distribuție pentru consumul propriu, care acordă o reducere de preț la prețul de vânzare și beneficiază de la bugetul de stat de o compensare, aferentă reducerii acordate potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 106/2022 .
5.
Circulă în format electronic la organul fiscal competent.
6.
Se arhivează la organul fiscal competent.
----
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.