Ordinul nr. 508/2026
pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a sediilor secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 , precum și pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Modifică 1
- Ordinul nr. 1699/2021 25 octombrie 2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de…
Are ca temei 1
- Legea nr. 273/2006 29 iunie 2006 privind finanțele publice locale
Având în vedere dispozițiile
art. 85^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, ale
art. III alin. (1 )-( 3) din Ordonanța Guvernului nr. 6/2026
pentru completarea
Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , precum și unele măsuri fiscal-bugetare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor comunicat prin Adresa nr. 792.024 din 16.04.2026,
în temeiul prevederilor
art. III alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 6/2026
pentru completarea
Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , precum și unele măsuri fiscal-bugetare, ale
art. 342 alin. (1)
și
(5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, și ale
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul I
Se aprobă
Procedura
de înregistrare a sediilor secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor potrivit
Legii nr. 273/2006 , prevăzută în
anexa nr. 1 .
Articolul II
Anexa nr. 8
la
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021
pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1056 și 1056 bis din 4 noiembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu
anexa nr. 2 *) la prezentul ordin. *) Formularul din
anexa nr. 2
este reprodus în facsimil.
Articolul III
Anexele nr. 1
și
2
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul IV
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Articolul V
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Adrian Nicușor Nica București, 20 aprilie 2026. Nr. 508.
Anexa 1 PROCEDURĂ de înregistrare a sediilor secundare ca
plătitoare de salarii și de venituri asimilate
salariilor potrivit Legii nr. 273/2006
Anexa 2 (Anexa nr. 8 la
Ordinul nr. 1.699/2016 )
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
INSTRUCȚIUNI
de completare a formularului (060)
„Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație
de radiere pentru sediul secundar/sediul secundar desemnat
plătitor de salarii și de venituri asimilate salariilor“
Depunerea declarației
"Declarația de înregistrare fiscală/Declarația de mențiuni/ Declarația de radiere pentru sediul secundar/sediul secundar desemnat plătitor de salarii și de venituri asimilate salariilor“, denumită în continuare declarație, se completează și se depune de către contribuabilii care au organizate sedii secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor, potrivit
privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.
Declarația se depune în format hârtie, la registratura organului fiscal sau prin poștă, cu scrisoare recomandată, la termenele stabilite de legislația în vigoare.
Declarația în format hârtie se depune la organul fiscal competent în a cărui rază teritorială se află unitatea/ subdiviziunea administrativ-teritorială unde este situat domiciliul fiscal al contribuabilului, în cazul contribuabilului care are organizate mai multe sedii secundare pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale cu domiciliul fiscal.
Declarația în format hârtie se depune la fiecare organ fiscal competent în a cărui rază teritorială se află unitatea/ subdiviziunea administrativ-teritorială unde este situat fiecare sediu secundar/sediu secundar desemnat al contribuabilului, respectiv la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili pentru marii contribuabili care înființează sedii secundare pe raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov, în cazul contribuabilului care are organizate mai multe sedii secundare pe raza teritorială a altor unități/ subdiviziuni administrativ-teritoriale decât domiciliul fiscal.
Declarația se poate depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe portalul e-guvernare. Contribuabilul poate declara într-un singur formular electronic toate sediile secundare organizate, completând corespunzător secțiunile din formular.
DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI
Rândul 1. Cod de identificare fiscală
Se completează cu codul de identificare fiscală al contribuabilului.
ATENȚIE! În cazul în care declarația este completată de către împuternicitul/reprezentantul legal, se va înscrie codul de identificare fiscală al contribuabilului pe care îl reprezintă.
Rândul 2. Denumire
Se completează cu denumirea contribuabilului.
Rândul 3. Domiciliu fiscal
Se completează cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
ATENȚIE! În cazul în care declarația este completată de către împuternicit/reprezentant legal se va trece domiciliul fiscal al contribuabilului pe care îl reprezintă.
Secțiunea A - Sedii secundare organizate pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativteritoriale cu domiciliul fiscal al contribuabilului
Secțiunea se marchează de către contribuabilii care au organizate unul sau mai multe sedii secundare pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale cu domiciliul lor fiscal.
Se completează cu datele de identificare a sediului secundar/sediilor secundare organizat/organizate pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale cu domiciliul fiscal al contribuabilului.
ATENȚIE!
Coloana „Codul de înregistrare fiscală atribuit“ se completează numai pentru sediul secundar/sediile secundare care la data intrării în vigoare a
Ordonanței Guvernului nr. 6/2026
pentru completarea
Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , precum și unele măsuri fiscal-bugetare era/erau înregistrat/înregistrate fiscal, în vederea radierii fiscale, din oficiu, a codului de înregistrare fiscală.
Rândul 1. Declarație de mențiuni
Se marchează cu „X“ dacă informațiile cu privire la sediile secundare se modifică, ca urmare a:
a)
organizării unor noi sedii secundare;
b)
desființării unor sedii secundare;
c)
modificării informațiilor declarate inițial pentru sediile secundare existente.
Se declară sediile secundare existente la data depunerii declarației.
ATENȚIE! Se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate.
Secțiunea B - Sedii secundare organizate pe raza teritorială a altei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale decât domiciliul fiscal al contribuabilului
Secțiunea se marchează de către contribuabilii care au organizate unul sau mai multe sedii secundare pe raza teritorială a altei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale decât cu cea de la domiciliul fiscal al contribuabilului.
În cazul completării unui formular electronic, se generează câte o secțiune B, pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială pe raza căreia contribuabilul are organizate sedii secundare.
În cazul completării unui formular în format hârtie, se completează și se depune câte un formular 060 pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială pe raza căreia contribuabilul are organizate sedii secundare.
Rândul 1. Declarație de înregistrare fiscală
Se marchează cu „X“:
a)
la înregistrarea inițială a sediului secundar, în cazul în care contribuabilul are organizat un singur sediu secundar;
b)
la înregistrarea inițială a sediului secundar desemnat, dacă contribuabilul organizează, la aceeași dată, mai multe sedii secundare pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale sau dacă niciunul dintre sediile secundare organizate, la data intrării în vigoare a
Ordonanței Guvernului nr. 6/2026 , ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor, pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, nu are atribuit cod de înregistrare fiscală.
Rândul 2. Declarație de mențiuni
1.
Se marchează cu „X“ dacă informațiile cu privire la sediile secundare se modifică, ca urmare a:
a)
organizării unor noi sedii secundare;
b)
desființării unor sedii secundare;
c)
modificării informațiilor declarate inițial pentru sediile secundare existente.
ATENȚIE! Se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate.
2.
Se marchează cu „X“ la desemnarea sediului secundar desemnat care are atribuit cod de înregistrare fiscală.
Rândul 3. Declarație de radiere
Se marchează cu „X“ la radierea sediului secundar.
ATENȚIE! Se completează toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarării, indiferent dacă acestea au mai fost declarate.
I.
DATE DE IDENTIFICARE A SEDIULUI SECUNDAR/SEDIULUI SECUNDAR DESEMNAT
Rândul 1. Cod de înregistrare fiscală
Nu se completează la înregistrarea inițială.
ATENȚIE! În cazul în care declarația de mențiuni/radiere este completată de către împuternicit/reprezentant legal, se va înscrie codul de înregistrare fiscală al sediului secundar/sediului secundar desemnat.
Rândul 2. Denumire
Se completează cu denumirea contribuabilului care a înființat sediul secundar/sediul secundar desemnat, urmată de sintagma „sediu secundar“/„sediu secundar desemnat“.
Rândul 3. Cod CAEN al obiectului principal de activitate al sediului secundar/sediului secundar desemnat
Se va înscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate desfășurată de sediul secundar/sediul secundar desemnat.
Rândul 4. Modul de dobândire a spațiului
Se înscriu, după caz, tipul documentului care atestă deținerea cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu, numărul și data acestuia.
II.
SEDII SECUNDARE ORGANIZATE PE RAZA TERITORIALĂ A ACELEIAȘI UNITĂȚI/SUBDIVIZIUNI ADMINISTRATIV-TERITORIALE CU SEDIUL SECUNDAR DESEMNAT Se completează numai în cazul în care contribuabilul are organizate/înregistrate mai multe sedii secundare pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale și a completat la pct. I datele de identificare a sediului secundar desemnat.
Se declară sediile secundare existente la data depunerii declarației.
ATENȚIE! Coloana „Codul de înregistrare fiscală atribuit“ se completează numai în cazul sediului secundar/sediilor secundare care la data intrării în vigoare a
Ordonanței Guvernului nr. 6/2026
pentru completarea
Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , precum și unele măsuri fiscal-bugetare era/erau deja înregistrat/înregistrate fiscal, în vederea radierii fiscale, din oficiu, a codului de înregistrare fiscală.
III.
DATE PRIVIND STAREA SEDIULUI SECUNDAR
Rândul 1. Radierea înregistrării fiscale se marchează „X“ în cazul în care contribuabilul are organizat un singur sediu secundar pe raza teritorială a unei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale și desființează respectivul sediu secundar.
ATENȚIE! Declarația de radiere va fi însoțită de actul doveditor referitor la încetarea calității de subiect de drept fiscal, precum și de certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării acestuia.
REPREZENTARE PRIN: Se marchează cu „X“ în cazul în care în relația cu organul fiscal contribuabilul este reprezentat prin împuternicit/ reprezentant legal și se înscriu numărul și data înregistrării la organul fiscal, de către împuternicit, a actului de împuternicire, în original sau în copie legalizată, sau numărul și data documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, după caz.
Date de identificare Se completează cu datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal, după caz.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.