Comunicatul din 3 octombrie 2025
privind despăgubirile acordate prin hotărâri judecătorești definitive personalului din sistemul justiției
prezumat în vigoare
Textul nu are o structură pe articole recunoscută și este afișat ca atare.
www.scj.ro
Dosar în care s-a formulat sesizarea: 5527/99/2024
Nr. de înregistrare a sesizării: 2020/1/2025
Data înregistrării sesizării: 03.10.2025
Conținutul sesizării:
Dacă despăgubirile acordate prin hotărâri judecătorești definitive personalului din sistemul justiției, reprezentând diferențe rezultate din utilizarea coeficienților de multiplicare prevăzuți la
lit. A nr. crt. 6-13 din Anexa la OUG nr. 27/2006 , au natura juridică a unor drepturi asimilate salariilor în sensul
art. 76 din Codul fiscal
pentru care se rețin impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii (contribuții de asigurări sociale, contribuții de asigurări sociale de sănătate, contribuții pentru șomaj și contribuția asiguratorie pentru muncă) sau, dimpotrivă, reprezintă despăgubiri pentru care nu se rețin impozit și contribuții conform
art. 62 alin. 1 lit. h)
coroborat
art. 2 alin. (2) ,
art. 137 ,
art. 155 ,
art. 185 ,
art. 186
și
art. 187 ,
art. 220^2 din Codul fiscal .
Minuta
deciziei nr. 381 din 27 octombrie 2025
Respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Iași - Secția I civilă privind lămurirea următoarei chestiuni de drept: Dacă despăgubirile acordate prin hotărâri judecătorești definitive personalului din sistemul justiției, reprezentând diferențe rezultate din utilizarea coeficienților de multiplicare prevăzuți la
lit. A nr. crt. 6-13 din anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 27/2006 , au natura juridică a unor drepturi asimilate salariilor în sensul
art. 76 din Codul fiscal
pentru care se rețin impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii (contribuții de asigurări sociale, contribuții de asigurări sociale de sănătate, contribuții pentru șomaj și contribuția asiguratorie pentru muncă) sau, dimpotrivă, reprezintă despăgubiri pentru care nu se rețin impozit și contribuții conform
art. 62 alin. (1) lit. h)
coroborat cu
art. 2 alin. (2) ,
art. 137 ,
155 ,
185 ,
186 ,
187
și
220^2 din Codul fiscal .
Obligatorie, potrivit dispozițiilor
art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă .
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.