Procedură · Ministerul Finanțelor

Procedura din 9 decembrie 2024

de restituire a diferenței achitate anticipat din taxa anuală de către organizatorii de jocuri de noroc care renunță la licența de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activități de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condițiile legale

prezumat în vigoare

Data actului
9 decembrie 2024
Emitent
Ministerul Finanțelor
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 1306 din 23 decembrie 2024
Citează
8 acte
Structură
0 articole · 9.684 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Textul nu are o structură pe articole recunoscută și este afișat ca atare.

ORDINUL nr. 6.652 din 9 decembrie 2024 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1306 din 23 decembrie 2024.

1.

Fac obiectul prezentei proceduri de restituire sumele reprezentând diferența achitată anticipat din taxa anuală aferentă autorizației/autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc, denumită în continuare diferență de taxă, de către organizatorii de jocuri de noroc care renunță la licența de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activități de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condițiile legale de organizare sau exploatare, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condițiile de autorizare, ulterior datei de obținere a autorizației, și care se determină proporțional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care își încetează activitatea și sfârșitul perioadei autorizate. Prin sintagma „achitată anticipat“ se înțelege taxa de autorizare plătită pentru întregul an, în avans, până la data de 25 a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată, pentru care organizatorul de jocuri de noroc a beneficiat de o bonificație de 10%, conform

art. 14 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009

privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări și completări prin

Legea nr. 246/2010 , cu modificările și completările ulterioare.

2.

În vederea stabilirii sumei pe care organizatorii de jocuri de noroc nu o mai datorează în condițiile prevăzute la

art. 17 alin. (9^2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009

privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări și completări prin

Legea nr. 246/2010 , cu modificările și completările ulterioare, aceștia notifică Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (O.N.J.N.) prin completarea formularului prevăzut în

anexa nr. 2 la ordin

privind renunțarea la licența de organizator sau încetarea exploatării anumitor activități de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condițiile legale de organizare sau exploatare a acestora, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condițiile de autorizare, ulterior datei de obținere a autorizației.

3.

Prin notificarea prevăzută la

pct. 2

organizatorii de jocuri de noroc solicită verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de

art. 17 alin. (9^2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009

privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări și completări prin

Legea nr. 246/2010 , cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește restituirea diferenței de taxă aferentă autorizației de exploatare achitată anticipat cu bonificație de 10% și virarea acestei sume în contul bancar indicat în acest sens.

4.

O.N.J.N., prin Comitetul de supraveghere, verifică dacă organizatorii de jocuri de noroc care au depus notificări nu mai îndeplinesc condițiile legale de organizare sau exploatare ca urmare a intrării în vigoare a modificărilor legislative ulterior datei de obținere a autorizației și emite Decizia privind verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de

art. 17 alin. (9^2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009

privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc și de constatare a diferenței de taxă pe care organizatorul nu o mai datorează din taxa de autorizare achitată anticipat cu bonificație de 10%, al cărei model este prevăzut în

anexa nr. 3 la ordin .

5.

În cazul în care organizatorul de jocuri de noroc nu mai îndeplinește condițiile legale de organizare sau exploatare a anumitor activități de jocuri de noroc sau mijloace de joc, Comitetul de supraveghere, prin decizia prevăzută la

pct. 4 , stabilește diferența de taxă achitată anticipat pe care acesta nu o mai datorează și pentru care i se naște dreptul la restituire potrivit

art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare. În acest caz, după comunicarea deciziei către organizatorul de jocuri de noroc, Comitetul de supraveghere comunică câte un exemplar original al deciziei prin care se constată diferența de taxă pe care organizatorul de jocuri de noroc nu o mai datorează, însoțit de o copie a notificării depusă de către acesta, astfel:

a)

organului fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de către organizatorul de jocuri de noroc;

b)

Comitetului Olimpic și Sportiv Român;

c)

Comitetului Național Paralimpic.

6.

Împotriva deciziei prevăzute la

pct. 4

organizatorul de jocuri de noroc poate depune contestație la sediul emitentului actului, potrivit

Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificările și completările ulterioare.

7.

În decizia prevăzută la

pct. 4 , diferența de taxă achitată anticipat pe care organizatorul de jocuri de noroc nu o mai datorează, pentru care are drept de restituire, se individualizează defalcat în funcție de contul beneficiarului în care a fost virată taxa plătită inițial, respectiv:

a)

contul de venituri 20.A.16.01.08 „Taxa anuală pentru obținerea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc“;

b)

contul 55.05 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Olimpic și Sportiv Român“;

c)

contul 55.06 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Național Paralimpic“.

8.

După primirea deciziei prevăzute la

pct. 4

organul fiscal central competent verifică dacă taxa anuală a fost achitată anticipat în toate cele trei conturi înscrise la

pct. 7 . În acest sens întocmește și aprobă un referat motivat care stă la baza scăderii din evidența fiscală a sumelor individualizate în decizie și existente în contul prevăzut la

pct. 7 lit. a) , precum și borderoul de scădere din evidența fiscală a diferenței de taxă, al cărui model este prevăzut în

anexa nr. 8 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017

privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, precum și pentru modificarea

Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016

pentru aprobarea

Procedurii

de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, cu modificările și completările ulterioare.

9.

Diferența de taxă achitată anticipat care nu se mai datorează se restituie de către organul fiscal central competent în administrarea organizatorului de jocuri de noroc, din contul de venituri 20.A.16.01.08 „Taxa anuală pentru obținerea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc“, aplicându-se în mod corespunzător dispozițiile

Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.899/2004

pentru aprobarea

Procedurii

de restituire și de rambursare a sumelor de la buget, precum și de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depășirea termenului legal.

10.

Pentru sumele încasate în conturile prevăzute la

pct. 7 lit. b)

și

c)

organul fiscal central competent întocmește „Situația privind verificarea sumelor încasate în conturile 55.05 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Olimpic și Sportiv Român“ și 55.06 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Național Paralimpic“, reprezentând taxă anuală aferentă autorizației/autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru Societatea ...., CUI....., întocmită la data de.....“, prin completarea formularului prevăzut în

anexa nr. 4 la ordin , pe care o transmite în sistem informatic unității Trezoreriei Statului, care, la rândul său, o retransmite către Comitetul Olimpic și Sportiv Român și, respectiv, Comitetul Național Paralimpic, la adresa de e-mail comunicată în acest scop de aceștia la Ministerul Finanțelor - Direcția generală de trezorerie și contabilitate publică.

11.

Restituirea sumelor prevăzute în decizia de la

pct. 4

cuprinse în situația prevăzută la

pct. 10

se face direct din conturile bancare ale Comitetului Olimpic și Sportiv Român și, respectiv, ale Comitetului Național Paralimpic.

12.

În cazul în care organul fiscal central constată că taxa anuală nu a fost achitată anticipat în toate cele trei conturi înscrise la

pct. 7 , acesta restituie Comitetului de supraveghere decizia prevăzută la

pct. 4 , însoțită de notificare, cu precizări în acest sens. După primirea deciziei și a notificării, Comitetul de supraveghere va înștiința Comitetul Olimpic și Sportiv Român și Comitetul Național Paralimpic cu privire la neîndeplinirea condițiilor pentru restituirea sumelor stabilite.

13.

Restituirea diferenței de taxă achitată anticipat se realizează în termenul prevăzut la

art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, respectiv în termen de 45 de zile de la înregistrarea de către organul fiscal central competent a deciziei prevăzute la

pct. 4 .

Aprobată prin

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.