Procedura din 5 august 2004
privind deducerea din venitul anual global a cheltuielilor pentru reabilitarea locuinței de domiciliu, destinate reducerii pierderilor de căldură în scopul îmbunătățirii confortului termic
prezumat în vigoare
Articolul 1
Reducerea pierderilor de căldură în scopul îmbunătățirii confortului termic al locuinței de domiciliu cuprinde, în condițiile legii, realizarea lucrărilor de reabilitare termică, care au ca scop:
a) îmbunătățirea performanțelor de izolare termică a elementelor de construcție care delimitează de exterior spațiile interioare încălzite;
b) creșterea eficienței energetice a instalațiilor interioare de încălzire și de apă caldă menajeră.
Articolul 2
Lucrările de reabilitare termică a locuinței de domiciliu constau în:
a) termoizolarea pereților exteriori;
b) termoizolarea terasei/podului;
c) termoizolarea planșeului peste subsol;
d) transformarea acoperișului tip terasă în acoperiș tip șarpantă;
e) termoizolarea conductelor din subsol și, după caz, înlocuirea conductelor, armăturilor și robinetelor cu pierderi;
f) înlocuirea ușilor de acces în blocul de locuințe cu tâmplărie cu geam termoizolant;
g) înlocuirea armăturilor și robinetelor cu pierderi din locuință;
h) înlocuirea ferestrelor exterioare și a ușilor de acces la balcon/logie cu tâmplărie cu geam termoizolant și montarea de obloane la ferestre;
i) spălarea chimică a corpurilor de încălzire;
j) înlocuirea corpurilor de încălzire;
k) înlocuirea robinetelor la corpurile de încălzire existente cu robinete termostatate și contorizarea consumului individual de energie termică/montarea repartitoarelor de costuri la corpurile de încălzire;
l) contorizarea consumului individual de apă caldă menajeră.
Lucrările prevăzute la alin. (1) se referă atât la spațiile cu destinația de locuință de domiciliu aflate în proprietatea exclusivă a unei singure persoane, cât și la cele aflate în coproprietate indiviză.
În cazul locuințelor existente într-un bloc de locuințe, clădire ce constituie un condominiu, lucrările prevăzute la alin. (1) lit. a)-f) sunt considerate lucrări la părțile comune ale acestuia.
Lucrările de la alin. (1) se pot realiza în antrepriză și/sau în regie proprie, după caz.
Cheltuielile deductibile aferente fiecărui proprietar, persoană fizică, al locuinței de domiciliu în situația coproprietății indivize sau în cadrul condominiului, pentru lucrările de reabilitare termică executate la părțile comune, se determină proporțional cu cota-parte indiviză din proprietatea comună deținută de fiecare proprietar.
Articolul 3
Beneficiază de facilitatea fiscală prevăzută la
art. 86 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, următorii contribuabili:
a) persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România;
b) persoanele fizice care îndeplinesc condiția prevăzută la
art. 40 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările ulterioare, care realizează venituri supuse procedurii de globalizare, respectiv:
1. venituri din activități independente;
2. venituri din salarii;
3. venituri din cedarea folosinței bunurilor.
Articolul 4
Pentru a beneficia de deducerea prevăzută la
art. 86 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 571/2003 , cu modificările ulterioare, este necesară anexarea la declarația de venit global a următoarelor documente în copie:
a) devizul de lucrări întocmit de persoana fizică/juridică autorizată, respectiv declarație pe propria răspundere în cazul realizării lucrărilor în regie proprie, din care să reiasă materialele specifice achiziționate și categoriile de lucrări executate, exprimate în unități fizice și valorice;
b) documentele justificative care atestă plata;
c) documentele justificative privind plata cheltuielilor și repartizarea acestora pe fiecare proprietar, în cazul lucrărilor executate la părțile comune ale condominiului;
d) actul de proprietate;
e) actul de identitate;
f) actele de stare civilă, după caz.
Documentele de plată prevăzute la alin. (1) lit. b) pot fi emise pe numele unuia sau al ambilor soți, în situația în care locuința este dobândită în timpul căsătoriei.
Pentru acordarea deducerii de către organul fiscal, contribuabilii au obligația să depună documentele justificative prevăzute mai sus, o dată cu declarația de venit global, până la termenul stabilit pentru depunerea acesteia.
Articolul 5
Deducerea reprezentând cheltuielile pentru reabilitarea termică a locuinței se acordă persoanei fizice care o deține în proprietate, pe baza documentelor justificative prevăzute la art. 4, astfel:
a) pentru locuința deținută de o singură persoană, deducerea se acordă proprietarului;
b) dacă locuința este deținută în comun, deducerea se acordă fiecărui coproprietar contribuabil.
Articolul 6
Facilitatea se acordă pentru veniturile supuse procedurii de globalizare în anul de impunere, indiferent de data construirii locuinței de domiciliu, pe baza documentelor care atestă efectuarea cheltuielilor în anul respectiv pentru reabilitarea locuinței de domiciliu, destinate reducerii pierderilor de căldură în scopul îmbunătățirii confortului termic al acesteia.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.