Procedura din 4 iulie 2006
de administrare și monitorizare a marilor contribuabili în vederea aplicării Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili, cu modificările și completările ulterioare
prezumat în vigoare
Capitolul I Procedura de administrare și monitorizare a marilor contribuabili administrați de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Prin organ fiscal competent privind îndeplinirea obligațiilor de declarare și de plată se înțelege:
- Direcția generală de administrare a marilor contribuabili;
- direcțiile generale ale finanțelor publice județene, pentru sediile secundare ale marilor contribuabili administrați conform prevederilor
art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006
privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili, cu modificările și completările ulterioare.
A. Procedura de înregistrare fiscală
1. Modificările intervenite în datele declarate inițial de marii contribuabili și înscrise în certificatul de înregistrare fiscală, inclusiv cele privitoare la înregistrarea/scoaterea din evidență ca plătitor de TVA, se fac prin depunerea cererii de înregistrare a mențiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerțului în a cărui rază teritorială marele contribuabil își are sediul social.
2. Modificările intervenite în datele declarate inițial de marii contribuabili, care privesc obligațiile declarative și de plată, cu excepția înregistrării/scoaterii din evidență ca plătitor de TVA, vor fi declarate de către aceștia la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, în termen de 30 de zile de la data producerii acestora.
3. La primirea de la oficiul registrului comerțului a modificărilor menționate la pct. 1, Direcția generală a tehnologiei informației va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
4. Înregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili, cu excepția sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianților, se face prin completarea și depunerea formularului "Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru sediile secundare (060)", aprobat prin
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.600/2004 , la direcția generală a finanțelor publice a județului în a cărei rază teritorială își desfășoară activitatea sediul secundar.
5. Prin excepție de la prevederile pct. 4, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate în raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov se înregistrează la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.
6. Scoaterea din evidența fiscală a sediilor secundare ale marilor contribuabili înființate pe raza municipiului București și a județului Ilfov de marii contribuabili se face prin depunerea formularului 060 menționat mai sus la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.
7. Informațiile referitoare la înființarea și scoaterea din evidență a sediilor secundare ale marilor contribuabili, care își desfășoară activitatea pe raza direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, cu excepția Direcției Generale a Finanțelor Publice a Județului Ilfov, se transmit Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și se evidențiază într-o secțiune separată a Registrului contribuabililor.
8. Direcția generală de administrare a marilor contribuabili va transmite Direcției de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a marilor contribuabili ori a sediilor secundare din municipiul București și județul Ilfov la data producerii modificării.
B. Obligații declarative
1. Începând cu obligațiile lunii iunie 2006, marii contribuabili definiți potrivit
art. 1 alin. (1) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, depun declarațiile fiscale la organul fiscal competent prevăzut în prezentul ordin.
2. În cazul marilor contribuabili care au sedii secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în administrarea acestora, prevăzut la
art. 3 alin. (1) și (2) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare.
3. Informația referitoare la declarațiile fiscale depuse de către sediile secundare ale marilor contribuabili, care își desfășoară activitatea pe raza direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, cu excepția Direcției Generale a Finanțelor Publice a Județului Ilfov, se transmite Direcției generale de administrare a marilor contribuabili până la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.
4. (1) Declarațiile fiscale ale marilor contribuabili se depun în format electronic la organul fiscal competent, prin intermediul Sistemului Electronic Național, conform
Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003 , prin accesarea site-ului de Internet www.e-guvernare.ro.
(2) Declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se poate face și prin celelalte modalități de declarare prevăzute de lege: în format electronic (dischetă) însoțit de formatul hârtie, cu codificarea informației prin cod de bare sau prin utilizarea ordinului de plată cu valoare de declarație. În acest caz, declarațiile se transmit la organul fiscal competent, prin una dintre modalitățile prevăzute la
art. 81 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Formatul pe hârtie al declarației fiscale se arhivează la organul fiscal care a primit declarația.
5. Data depunerii declarației fiscale este, după caz, data confirmării primirii acesteia, comunicată contribuabilului prin Sistemul Electronic Național sau prin poștă, data înregistrării declarației la registratura organului fiscal competent, data plății obligației în cazul în care se utilizează ordinul de plată cu valoare de declarație.
6. (1) În situația în care contribuabilul a utilizat mai multe căi de transmitere a declarației fiscale, va fi înregistrată prima declarație depusă, conform legii.
(2) Orice corecție ulterioară a unei declarații fiscale se face prin depunerea unei declarații fiscale rectificative, în condițiile legii.
C. Rambursarea TVA
Prevederile
cap. III din anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 967/2005 , cu modificările și completările ulterioare, se aplică persoanelor impozabile definite în
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, începând cu deconturile cu sume negative de TVA, cu opțiune de rambursare, aferente lunii iunie 2006, cu termen de depunere până la data de 25 iulie 2006 inclusiv.
D. Solicitarea documentelor de către marii contribuabili
Solicitarea documentelor de către marii contribuabili se face prin cerere adresată Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, astfel:
a) înregistrare la registratura direcției;
b) transmitere prin poștă;
c) prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.
E. Eliberarea documentelor solicitate de marii contribuabili
Eliberarea documentelor solicitate de marii contribuabili se face astfel:
1. la sediul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, împuternicitului sau reprezentantului legal al contribuabilului;
2. prin transmitere poștală, la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
F. Procedura de plată a obligațiilor fiscale la marii contribuabili
1. Plata obligațiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte venituri fiscale, cu excepția impozitului pe venit, se efectuează în cazul marilor contribuabili de către persoana juridică la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
2. (1) Plata obligațiilor fiscale reprezentând impozit pe venit, cu excepția impozitului pe venitul din salarii, se efectuează, în cazul marilor contribuabili cu sediul în municipiul București sau în județul Ilfov, de către persoana juridică la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
(2) Plata obligațiilor fiscale reprezentând impozit pe venit, cu excepția impozitului pe venitul din salarii, se efectuează, în cazul marilor contribuabili cu sediul în afara municipiului București sau a județului Ilfov, de către persoana juridică la unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ în care își au sediul social.
3. (1) Plata obligațiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii, pentru activitatea proprie a marilor contribuabili cu sediul în municipiul București sau în județul Ilfov, se efectuează de către persoana juridică la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, iar pentru activitatea sediilor secundare ale acestora plata se efectuează de către sediile secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, potrivit legii, la unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ în care sediile secundare își desfășoară activitatea sau la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, după caz.
(2) Plata obligațiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii, pentru activitatea proprie a marilor contribuabili cu sediul în afara municipiului București sau a județului Ilfov, se efectuează de către persoana juridică la unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ în care își au sediul social, iar pentru activitatea sediilor secundare ale acestora plata se efectuează de către sediile secundare plătitoare de impozit pe veniturile din salarii, potrivit legii, la unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ în care acestea își desfășoară activitatea sau la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, după caz.
4. Din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București și unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ vor aloca lunar, în temen de 5 zile lucrătoare de la finele fiecărei luni în care s-a încasat acest impozit, cotele defalcate prevăzute de lege, cuvenite bugetelor locale ale comunelor și orașelor județului Ilfov, ale sectoarelor municipiului București, bugetului Consiliului General al Municipiului București, precum și bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și bugetelor locale ale consiliilor județene din județul unde se află persoana juridică mare contribuabil sau sediile secundare, după caz.
5. Documentele de plată întocmite de marii contribuabili în vederea achitării impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora, aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, vor cuprinde în mod obligatoriu și următoarele informații:
a) codul de identificare fiscală și denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscală al sediului secundar pentru care se face plata.
6. Unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ și a municipiulului București vor comunica zilnic Direcției generale de administrare a marilor contribuabili plățile efectuate de contribuabili în condițiile pct. 2 alin. (2) și ale pct. 3 alin. (2) din prezentul capitol.
7. (1) Conturile de disponibilități ale marilor contribuabili din județe, precum și cele ale sediilor secundare din județe ale marilor contribuabili, în care se încasează sume de la instituțiile publice în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) și ale
art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 , cu modificările și completările ulterioare, se deschid la unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ.
(2) Unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ vor transmite la finele fiecărei zile Direcției generale de administrare a marilor contribuabili situația sumelor încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenților economici", deschis pe numele operatorilor economici prevăzuți la alin. (1), iar aceasta are obligația de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situațiilor respective lista operatorilor economici cu obligații bugetare neachitate, precum și suma aferentă acestor obligații, care se transmite Direcției de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București pentru indisponibilizarea contului.
(3) Unitățile de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ nu vor deconta ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPHT), prin care operatorii economici prevăzuți la alin. (1) sau alte persoane juridice împuternicite de aceștia dispun transferul în conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepția celor în care se precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru achitarea integrală sau parțială a drepturilor salariale.
(4) Sumele încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenților economici" în plus față de cele indisponibilizate, precum și cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista prevăzută la alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu condiția ca asupra conturilor respective să nu fi fost înființată poprirea prin titluri executorii.
G. Procedura de inspecție fiscală a marilor contribuabili
1. (1) Activitatea de inspecție fiscală se desfășoară în baza titlului VII din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Activitatea de inspecție fiscală a marilor contribuabili se efectuează de personalul cu atribuții de inspecție fiscală din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
2. Acțiunile de inspecție fiscală începute de organele de inspecție fiscală din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București la agenții economici din categoria mari contribuabili și nefinalizate până la termenul de predare-primire a dosarului fiscal la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se vor finaliza de organele de inspecție fiscală care le-au început, iar actul de control încheiat, însoțit, după caz, de actul administrativ-fiscal, se va transmite la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, pentru valorificare, conform prevederilor legale.
3. Contestațiile la actele administrative fiscale încheiate conform precizărilor prevăzute la pct. 2 din prezentul capitol se depun la organele fiscale emitente ale actelor administrativ-fiscale contestate și vor fi însoțite de punctul de vedere al organului de inspecție fiscală care a efectuat inspecția și care le vor transmite spre soluționare organelor competente constituite în cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili sau Direcției generale de soluționare a contestațiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, după caz, conform prevederilor legale.
4. (1) Inspecția fiscală a activității sediilor secundare ale marilor contribuabili se efectuează de către organele de inspecție fiscală ale Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, prin cuprinderea acțiunii în programul de activitate aprobat de conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(2) În cazul în care contribuabilul are, potrivit legii, obligații de plată la sediile secundare, iar competența de administrare a acestora revine organului fiscal teritorial, potrivit
art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, competența de efectuare a inspecției fiscale revine organelor de inspecție fiscală ale direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, cu excepția municipiului București, unde competența revine organelor de inspecție fiscală ale direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
(3) Raportul de inspecție fiscală însoțit, după caz, de Decizia de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare se transmit la organul fiscal care administrează obligația fiscală care a făcut obiectul verificării.
(4) Coordonarea acțiunilor de inspecție fiscală la sediile secundare ale marilor contribuabili revine Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
(5) Contestațiile la actele administrative fiscale emise de organele de inspecție fiscală, referitoare la obligațiile de plată ale sediilor secundare, se vor depune la organul de inspecție fiscală teritorială și se vor soluționa de către organele competente de soluționare a contestațiilor din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, cu excepția Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București, unde competența revine organelor de soluționare a contestațiilor din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, sau, după caz, de către Direcția generală de soluționare a contestațiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, conform legii.
5. (1) Acțiunile de control încrucișat la un mare contribuabil sau la un sediu secundar al acestuia sunt în competența personalului cu atribuții de inspecție fiscală din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili. Prin excepție față de prevederea de mai sus, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București pot solicita structurilor de inspecție fiscală din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili delegarea de competență pentru efectuarea acțiunilor de control încrucișat, conform
art. 97 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Orice solicitare de delegare de competență va fi transmisă la direcția responsabilă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, pentru cuprinderea în programul de activitate a structurii de inspecție fiscală care va efectua controlul.
(3) Un exemplar al procesului-verbal întocmit de organele de inspecție fiscală care au primit delegarea de competență se va transmite pentru valorificare și conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.
6. Prin excepție de la prevederile precedente, verificările necesare la marii contribuabili în vederea soluționării operative a cererilor de avizare a subvențiilor vor fi efectuate de direcțiile generale ale finanțelor publice județene, care vor aviza și deconturile justificative lunare ale acestora privind utilizarea subvențiilor și transferurilor de la bugetul de stat.
H. Activitatea de supraveghere fiscală și autorizare
1. Structurile de administrare fiscală din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili vor asigura coordonarea activității de supraveghere fiscală, astfel cum aceasta este definită în titlul VIII din
Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare.
2. Cu excepția supravegherii fiscale aferente antrepozitelor fiscale situate pe raza municipiului București și a județului Ilfov, pentru care supravegherea se va realiza în mod direct cu personal din cadrul structurii de administrare fiscală, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili poate delega competența în acest domeniu la solicitarea structurilor de administrare fiscală din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene.
3. Structura de autorizare din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili este responsabilă cu activitățile care decurg din aplicarea titlului VII din
Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare, inclusiv în ceea ce privește eliberarea autorizațiilor de utilizatori finali și a atestatelor pentru angrosiști.
4. Cu excepția activității aferente sediilor secundare aflate pe raza municipiului București, pentru care eliberarea actelor administrative corespunzătoare, precum și participarea cu specialiști în comisiile constituite conform legislației specifice în domeniul jocurilor de noroc și al autorizării unităților emitente de tichete de masă se realizează direct de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili poate delega competența în aceste domenii direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, la solicitarea acestora.
5. Actele administrative emise în aplicarea legislației privind activitatea de autorizare a antrepozitelor fiscale, inclusiv autorizațiile de utilizatori finali și atestatele pentru angrosiști, și a legislației din domeniul autorizării jocurilor de noroc de către structurile teritoriale competente rămân valabile pentru perioada pentru care au fost emise.
I. Procedura de îndrumare și asistență pentru marii contribuabili
1. Îndrumarea și asistența marilor contribuabili în aplicarea prevederilor legislației fiscale se asigură de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili. Îndrumarea și asistența se fac fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din inițiativa organului fiscal. Îndrumarea și asistența ca urmare a solicitării marilor contribuabili se realizează în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, marii contribuabili pot solicita asistență prin e-mail sau telefonic Centrului de asistență a contribuabililor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Îndrumarea și asistența din inițiativa organului fiscal se asigură atât prin elaborarea și distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broșuri, pliante, afișe etc.), cât și prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzătoare a informațiilor și mesajelor.
2. În situația în care, din motive tehnice, Sistemul Electronic Național nu este operațional pentru toți marii contribuabili, îndrumarea și asistența acestora în ceea ce privește depunerea și primirea declarațiilor fiscale se asigură și de către compartimentele de specialitate din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene pe a căror rază teritorială se află sediul social al contribuabilului. Declarațiile fiscale în format electronic și pe suport hârtie vor fi transmise de către organul fiscal teritorial la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili pentru a fi preluate în evidența pe plătitori și în dosarul fiscal al marelui contribuabil.
J. Procedura de urmărire a respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru marii contribuabili
1. Pentru marii contribuabili, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.
2. Prin excepție de la prevederile pct. 1, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate pentru impozitul pe venit datorat de marii contribuabili care nu au sediul social în municipiul București sau în județul Ilfov se realizează de către direcțiile generale ale finanțelor publice județene pe a căror rază teritorială își au sediul social.
3. Pentru sediile secundare, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează astfel:
a) de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, pentru înlesnirile la plată acordate marilor contribuabili și sediilor secundare care își desfășoară activitatea pe raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov;
b) de direcțiile generale ale finanțelor publice județene pe a căror rază teritorială își desfășoară activitatea sediile secundare, pentru impozitul pe veniturile din salarii ale sediilor secundare pentru care au fost acordate înlesniri la plată.
4. Ori de câte ori organele fiscale menționate la pct. 2 și pct. 3 lit. b) din prezentul capitol vor constata nerespectarea termenelor și condițiilor prevăzute în documentele de acordare a înlesnirilor la plată, vor înștiința Direcția generală de administrare a marilor contribuabili în termen de 3 zile lucrătoare de la data constatării.
5. Actul administrativ emis de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, prin care se comunică marelui contribuabil pierderea înlesnirii la plată, fie de către marele contribuabil persoană juridică, fie de către un sediu secundar al acestuia, se transmite și direcțiilor generale ale finanțelor publice județene pe a căror rază teritorială își au sediul social marii contribuabili prevăzuți la pct. 2 sau unde își desfășoară activitatea sediile secundare prevăzute la pct. 3, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.
K. Procedura de compensare și de restituire a obligațiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte venituri bugetare, prevăzute la
art. 113 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, marilor contribuabili, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizează numai după compensarea efectuată cu alte obligații fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 ale aceluiași act normativ.
2. Sumele de restituit/rambursat marelui contribuabil persoană juridică vor fi compensate cu obligațiile fiscale restante înregistrate de către acesta și apoi cu obligațiile fiscale restante înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe veniturile din salarii declarat și neachitat. În cazul impozitului pe veniturile din salarii sumele de restituit marelui contribuabil persoană juridică se vor compensa cu același tip de obligații fiscale restante ale sediilor secundare, iar eventualele diferențe rămase de restituit vor fi compensate cu alte obligații fiscale ale marelui contribuabil persoană juridică.
3. Procesele-verbale de compensare a obligațiilor fiscale datorate bugetului de stat de către marele contribuabil sau de către un sediu secundar al acestuia, prin procedura prevăzută de
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 45/2001
privind producția de apă grea în perioada 2001-2004 la Regia Autonomă pentru Activități Nucleare și acumularea acesteia de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat, cu modificările și completările ulterioare, rămase nefinalizate la nivelul organului fiscal competent până la data de 1 iulie 2006, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, organului fiscal învestit de la această dată cu competența administrării.
4. Cererile de compensare și/sau de restituire ale contribuabililor care îndeplinesc condițiile prevăzute de
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, nesoluționate la data efectuării predării-primirii activității de administrare a acestuia de către organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluționare, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, spre soluționare.
5. Cererile de compensare și/sau de restituire ale contribuabililor care nu mai îndeplinesc condițiile prevăzute de
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, nesoluționate la data efectuării predării-primirii activității de administrare a acestuia de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, dar aflate în termenul legal de soluționare, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, organului fiscal teritorial competent, spre soluționare.
6. Cererile de compensare și/sau de restituire, nesoluționate la data efectuării predării-primirii activității de administrare a acestora de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili sau de către organul fiscal teritorial competent, după caz, și al căror termen legal de soluționare se împlinește până la data de 1 iulie 2006, vor fi soluționate de organul fiscal căruia i-au fost acestea adresate.
L. Procedura de executare silită a marilor contribuabili
1. Pentru impozitul pe venit și impozitul pe venitul din salarii datorat de către marii contribuabili persoane juridice, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
2. Organele de executare competente pentru executarea silită mobiliară și imobiliară pentru creanțele fiscale prevăzute la pct. 1 sunt direcțiile generale ale finanțelor publice județene în a căror rază teritorială se află bunurile urmăribile sau Direcția generală de administrare a marilor contribuabili dacă bunurile urmăribile se află pe raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov.
3. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de către sediile secundare ale marilor contribuabili, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale direcțiilor generale ale finanțelor publice județene în a căror rază teritorială se află sediile secundare sau, dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
4. Pentru recuperarea creanțelor fiscale prevăzute la pct. 3 din prezentul capitol, în cadrul procedurii de executare silită mobiliară și imobiliară, organele de executare silită competente sunt cele ale direcțiilor generale ale finanțelor publice județene în a căror rază teritorială se află bunurile urmăribile sau cele ale Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, după caz.
5. În cazul valorificării bunurilor sechestrate, organul de executare silită coordonator, respectiv directorul executiv al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili sau, după caz, al direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, numește prin decizie comisia de licitație. Directorul executiv al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili poate delega competența directorului executiv al organului de executare competent.
6. Distribuirea sumelor obținute prin valorificarea bunurilor se face de către organul de executare coordonator.
M. Reglementarea activității juridice
1. Pentru litigiile aflate pe rolul instanțelor de judecată, având ca obiect contestațiile formulate împotriva măsurilor dispuse prin acte de control sau de impunere întocmite de organele de control abilitate, contestațiile la executarea silită sau contestațiile împotriva actelor prin care se dispun și se duc la îndeplinire măsurile asigurătorii, pentru litigiile ce privesc procedurile de reorganizare judiciară și faliment, precum și pentru orice alte litigii reprezentarea va fi asigurată în continuare de birourile/compartimentele/ serviciile juridice din cadrul administrațiilor finanțelor publice teritoriale sau direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, după caz, pe bază de mandat și sub directa coordonare a Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.
2. Pentru litigiile viitoare, având ca obiect contestațiile formulate împotriva măsurilor dispuse prin acte de control sau de impunere întocmite de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, pentru marii contribuabili preluați în condițiile
Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, precum și în contestațiile la executarea silită sau în contestațiile împotriva actelor prin care se dispun și se duc la îndeplinire măsurile asigurătorii, în litigiile ce privesc procedurile de reorganizare judiciară și faliment, care au ca parte marii contribuabili preluați în condițiile
Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, reprezentarea în fața instanțelor de judecată va fi asigurată de Serviciul juridic din cadrul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, direct sau prin birourile/compartimentele/serviciile juridice din cadrul administrațiilor finanțelor publice teritoriale sau al direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, după caz, pe bază de mandat.
N. Procedura de monitorizare a marilor contribuabili
1. Activitatea de monitorizare a marilor contribuabili administrați de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili este realizată de către Direcția de monitorizare a realizării creanțelor bugetare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la marii contribuabili se realizează pe baza raportării lunare pe care Direcția generală de administrare a marilor contribuabili o va transmite Direcției de monitorizare a realizării creanțelor bugetare.
3. Compartimentele de specialitate organizate la nivelul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene vor transmite, până la data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, situația privind obligațiile de plată, reprezentând impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare, după caz, și contribuțiile sociale datorate și neachitate până la data de 31 decembrie 2003, precum și încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04*) anexate, care fac parte integrantă din prezenta procedură.
4. Pe baza informațiilor referitoare la obligațiile de plată și la încasările în contul acestora din evidența proprie, precum și a informațiilor transmise conform pct. 3, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili consolidează, în vederea raportării, obligațiile și plățile marilor contribuabili persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va transmite Direcției de monitorizare a realizării creanțelor bugetare situația privind obligațiile bugetare de plată și încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04.
5. Situația privind obligațiile bugetare de plată se întocmește pe fiecare mare contribuabil și, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru șomaj.
6. Informațiile necesare a fi completate în situația privind obligațiile bugetare de plată rezultă din evidența analitică pe plătitori și constituie baza documentară de analiză și informare atât pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și pentru Ministerul Finanțelor Publice.
7. Informațiile cuprinse în formularele 01-04, transmise de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, se vor prelua și se vor transmite în format electronic și pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanțelor fiscale.
8. Direcția de monitorizare a realizării creanțelor bugetare va fi înștiințată în termen de 30 de zile despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscală a marilor contribuabili și a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora și despre preluarea în administrare a unor noi mari contribuabili conform prevederilor
Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare.
Capitolul II Măsuri tranzitorii
A. Soluționarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare
1. Solicitările de rambursare depuse de contribuabilii prevăzuți la
art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, până la data de 25 iunie 2006, deci inclusiv cele aferente lunii mai 2006, și nesoluționate până la data preluării de către noul organ de administrare se vor soluționa după cum urmează:
a) de către organul fiscal competent la data depunerii decontului:
- deconturile care se încadrează în categoria de risc mic, care se soluționează pe bază de SIN;
- deconturile care se încadrează în categoria de risc mediu sau mare, pentru care a fost început controlul fiscal anticipat.
Decizia de rambursare emisă de organul fiscal competent la data depunerii decontului se transmite, în vederea compensării și/sau rambursării, Direcției generale de administrare a marilor contribuabili;
b) de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili - deconturile care se încadrează în categoria de risc mediu sau mare, pentru care nu a fost început controlul fiscal anticipat.
Organul fiscal de la fostul domiciliu fiscal va transmite Direcției de administrare a marilor contribuabili atât decontul cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, cât și Fișa de calcul a SIN și Fișa de analiză de risc, după caz.
2. Solicitările de rambursare depuse de contribuabilii prevăzuți la
art. 2 alin. (4) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, până la data de 25 iunie 2006, deci inclusiv cele aferente lunii mai 2006, și nesoluționate până la data preluării de către noul organ de administrare se vor soluționa potrivit procedurii aplicabile la data depunerii solicitării, de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.
Decizia de rambursare emisă de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se transmite, în vederea compensării și/sau rambursării, noului organ fiscal competent pentru administrare.
B. Plata obligațiilor fiscale ale marilor contribuabili
1. Până la data de 1 iulie 2006, plățile efectuate de contribuabilii prevăzuți în anexa nr. 3 din
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, se realizează la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
2. Începând cu această dată, plățile efectuate de acești contribuabili se realizează la unitățile de trezorerie și contabilitate publică a municipiilor reședință de județ, respectiv a municipiului București, unde vor fi preluați spre administrare.
3. Până la data de 1 iulie 2006, plățile efectuate de marii contribuabili prevăzuți în tabelul 2.b) din anexa nr. 2 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, se realizează la unitățile de trezorerie și contabilitate publică la care sunt arondați.
4. Începând cu această dată, plățile efectuate de acești contribuabili se realizează la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
C. Gestiunea înlesnirilor la plată
1. Până la data de 1 iulie 2006, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie marilor contribuabili prevăzuți în tabelul 2.b) se realizează de către organele fiscale competente unde aceștia își au sediul social, respectiv pe a căror rază teritorială își desfășoară activitatea sediile secundare ale acestora.
2. Până la aceeași dată, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie contribuabililor prevăzuți în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006
se realizează de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, respectiv de către direcțiile generale ale finanțelor publice județene pe a căror rază teritorială își desfășoară activitatea sediile secundare ale acestora.
3. Actul administrativ emis de către organele fiscale competente în administrarea contribuabililor prevăzuți în tabelul 2.b) din anexa nr. 2 și în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , prin care se comunică pierderea înlesnirii la plată, fie de către marele contribuabil, fie de către un sediu secundar al acestuia, se transmite și organelor fiscale care vor administra acești contribuabili, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.
4. Pentru contribuabilii prevăzuți în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, și care beneficiază de înlesniri la plată în derulare, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către organele fiscale teritoriale unde aceștia își au sediul social, respectiv pe a căror rază teritorială își desfășoară activitatea sediile secundare ale acestora.
5. Pentru contribuabilii beneficiari de înlesniri la plată prevăzuți în tabelul 2.b) din anexa nr. 2 și în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , organul fiscal competent va lua de îndată măsuri pentru transferul garanțiilor constituite conform legii, astfel încât acestea să se afle la dispoziția organelor fiscale care vor administra acești contribuabili, până la următorul termen de plată din înlesnire.
D. Procedura de executare silită
1. În cazul popririlor înființate asupra veniturilor datorate de terți ori asupra disponibilităților din conturile bancare, aflate în derulare până la termenele prevăzute în
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, direcțiile generale ale finanțelor publice județene sau Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, vor comunica de îndată terților și băncilor unde sunt înființate popriri contul de trezorerie în care se vor vira sumele reținute, aferente veniturilor bugetare.
2. Sumele obținute din valorificarea bunurilor sechestrate, până la data de 1 iulie 2006, se vor vira în contul Direcției de Trezorerie și Contabilitate Publică al Municipiului București ori al unităților de trezorerie și contabilitate publică ale municipiilor reședință de județ, după caz, organul de executare silită al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili ori al direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, după caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea sumelor după împlinirea termenului prevăzut de lege.
3. Creditorii debitorului executat silit vor depune titlurile lor, în vederea participării la distribuire, la organul de executare silită competent să distribuie sumele obținute prin valorificarea bunurilor.
4. Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, vor comunica de îndată Registrului de carte funciară sau Arhivei electronice de garanții reale mobiliare, după caz, noul organ fiscal competent în administrarea debitorilor care înregistrează creanțe fiscale restante și pentru care s-au făcut înscrierile conform legii în aceste registre.
E. Monitorizarea marilor contribuabili
1. Până la data de 1 iulie 2006, raportarea lunară cu privire la situația obligațiilor de plată și a încasărilor în contul fiecărui buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru șomaj, se va realiza de organul fiscal competent.
2. Obligațiile bugetare, altele decât impozitul pe venit datorat de marii contribuabili pentru activitatea proprie, contribuțiile sociale datorate și neachitate până la 31 decembrie 2003 și impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare aferente contribuabililor mari prevăzuți în tabelul nr. 2.b) din anexa nr. 2 la
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006 , cu modificările și completările ulterioare, se transferă spre administrare Direcției generale de administrare a marilor contribuabili la data de 1 iulie 2006.
Formular 01
*Font 8* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚI0NALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ DIRECȚIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANȚELOR BUCETARE COD FISCAL ______________ DENUMIRE CONTRIBUABIL _________________ SITUAȚIA OBLIGAȚIILOR LA BUGETUL DE STAT ȘI A PLĂȚILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAȚII LA DATA DE: luna ........... anul ........ - LEI - ┌───────────────────────────────────────┬───────┬────────┬───────────────┬───────────────┬────────┬────────┬─────┐ │ | Denumire venit│ │Impozit │ TVA │ Accize │Impozit │ │ │ │ | │Impozit│ pe │ │ │pe țiței│ Alte │Total│ │ | │ pe │venituri├─────┬─────────┼─────┬─────────┤și gaze │impozite│ │ │ | │ profit│ din │ de │ de │ de │ de │naturale│și taxe │ │ │ | │ │salarii │plata│rambursat│plata│restituit│ │ │ │ │ | ├───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ | │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ ├───────────┬──────────┬────────────┬───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │Obligații │Restanțe │Debite │011│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de plată │la data de├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │31.12 a │Accesorii │012│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anului │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │precedent │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │până la 31 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │precedent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┴────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Accesorii aferente │020│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │debitelor la 31.12 a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anului precedent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┬────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │031│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anuale în ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │condițiile│Accesorii │032│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │legii din │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │restanțe │inclusiv din│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │la 31.12 a│cele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anului │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │precedent │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │041│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │(cumulat │Accesorii │042│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de la │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │început │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de an) │curente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │051│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │anulate în│Accesorii │052│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │condițiile│aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │legii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │061│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obligații │011-031+ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │041-051 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │062│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │042-052 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │eșalonate ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │sau │Accesorii │072│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │amânate la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │Stingere │Din │Debite │081│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obligații │obligații ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │(Plăți, │restante │Accesorii │082│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │compensări,│la 31.12 a│aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │alte │anului │inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │modalități)│precedent │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Din │Debite │091│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obligații ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │curente │Accesorii │092│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(cumulate │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de la │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │început │curente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │an) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │101│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │stingeri │081+091 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │102│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │082+092 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │111│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │din sume ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │eșalonate │Accesorii │112│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │la plată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Plăți în │Debite │113│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │avans │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │Sold la │Obligații │Debite: │121│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │finele │restante │011-031-081 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │perioadei │la 31.12 a├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │de │anului │Accesorii │122│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │raportare │precedent │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curent: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │012+020- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │032-082 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite: │131│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │curente │041-051-091 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(cumulat ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │de la │Accesorii │132│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │început │aferente: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de an) │042-052-092 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │141│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obligații │121+131 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼───────┼────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────────┼────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │142│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │122+132 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────────┴──────────┴────────────┴───┴───────┴────────┴─────┴─────────┴─────┴─────────┴────────┴────────┴─────┘ Director executiv, Întocmit, Instrucțiuni pentru completarea formularului: - liniile 011 și 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situația existentă la finele anului precedent anului de raportare (din Situația obligațiilor de plată și a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102); - linia 020 se modifică lunar - se înscriu pentru fiecare impozit în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru obligațiile restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 031 și 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restanțele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condițiile legii; - liniile 041 și 042 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare impozit în parte, cumulat de la începutul anului; - liniile 051 și 052 se înscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligații curente anulate în condițiile legii; - liniile 061 și 062 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent și debitele din obligații curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puțin obligațiile anuale în condițiile legii; - liniile 071 și 072 - se înscriu debitele respectiv accesoriile din totalul obligațiilor de plată ce sunt eșalonate sau amânate la plată; - liniile 081 și 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente înclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului; - liniile 091 și 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligații curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului; - liniile 101 și 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, prin însumarea liniilor 081 și 091 respectiv a liniilor 082 și 092; - liniile 111 și 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform eșalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii; - linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare impozit în parte sumele plătite în avans; - liniile 121 și 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 131 și 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor curente cumulat de la începutul anului; - liniile 141 și 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor restante la sfârșitul perioadei de raportare; - coloanele 4 și 6 din rubrica "Obligații de plată" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire; - coloanele 4 și 6 din rubrica "Stingere obligații" se vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite; Corelații în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectării eșalonării, în luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 02
*Font 9* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚI0NALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ DIRECȚIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANȚELOR BUCETARE COD FISCAL ______________ DENUMIRE CONTRIBUABIL _________________ SITUAȚIA OBLIGAȚIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT ȘI A PLĂȚILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAȚII LA DATA DE: luna ........... anul ........ - LEI - ┌───────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬─────┐ │ | Denumire venit│Contribuția │Contribuția │ │ │ │ | │individuală │de asigurări│ │ │ │ | │de asigurări│ sociale │ Alte │Total│ │ | │ sociale │ datorată │contribuții│ │ │ | │reținută de │de angajator│ │ │ │ | │la asigurați│ │ │ │ │ | ├────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ | │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ ├───────────┬──────────┬────────────┬───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Obligații │Restanțe │Debite │011│ │ │ │ │ │de plată │la data de├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │31.12 a │Accesorii │012│ │ │ │ │ │ │anului │aferente │ │ │ │ │ │ │ │precedent │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │până la 31 │ │ │ │ │ │ │ │ │decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │ │anului │ │ │ │ │ │ │ │ │precedent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┴────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Accesorii aferente │020│ │ │ │ │ │ │debitelor la 31.12 a │ │ │ │ │ │ │ │anului precedent │ │ │ │ │ │ │ │instituite în anul │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┬────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │031│ │ │ │ │ │ │anuale în ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │condițiile│Accesorii │032│ │ │ │ │ │ │legii din │aferente │ │ │ │ │ │ │ │restanțe │inclusiv din│ │ │ │ │ │ │ │la 31.12 a│cele │ │ │ │ │ │ │ │anului │instituite │ │ │ │ │ │ │ │precedent │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │041│ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │(cumulat │Accesorii │042│ │ │ │ │ │ │de la │aferente │ │ │ │ │ │ │ │început │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │de an) │curente │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │051│ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │anulate în│Accesorii │052│ │ │ │ │ │ │condițiile│aferente │ │ │ │ │ │ │ │legii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │061│ │ │ │ │ │ │obligații │011-031+ │ │ │ │ │ │ │ │ │041-051 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │062│ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+│ │ │ │ │ │ │ │ │042-052 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │ │eșalonate ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │sau │Accesorii │072│ │ │ │ │ │ │amânate la│ │ │ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Stingere │Din │Debite │081│ │ │ │ │ │obligații │obligații ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │(Plăți, │restante │Accesorii │082│ │ │ │ │ │compensări,│la 31.12 a│aferente │ │ │ │ │ │ │alte │anului │inclusiv │ │ │ │ │ │ │modalități)│precedent │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din │Debite │091│ │ │ │ │ │ │obligații ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │curente │Accesorii │092│ │ │ │ │ │ │(cumulat │aferente │ │ │ │ │ │ │ │de la │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │început │curente │ │ │ │ │ │ │ │an) │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │101│ │ │ │ │ │ │stingeri │081+091 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │102│ │ │ │ │ │ │ │082+092 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │111│ │ │ │ │ │ │din sume ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │eșalonate │Accesorii │112│ │ │ │ │ │ │la plată │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Plăți în │Debite │113│ │ │ │ │ │ │avans │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Sold la │Obligații │Debite: │121│ │ │ │ │ │finele │restante │011-031-081 │ │ │ │ │ │ │perioadei │la 31.12 a├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │de │anului │Accesorii │122│ │ │ │ │ │raportare │precedent │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent: │ │ │ │ │ │ │ │ │012+020- │ │ │ │ │ │ │ │ │032-082 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite: │131│ │ │ │ │ │ │curente │041-051-091 │ │ │ │ │ │ │ │(cumulat ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │de la │Accesorii │132│ │ │ │ │ │ │început │aferente: │ │ │ │ │ │ │ │de an) │042-052-092 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │141│ │ │ │ │ │ │obligații │121+131 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │142│ │ │ │ │ │ │ │122+132 │ │ │ │ │ │ └───────────┴──────────┴────────────┴───┴────────────┴────────────┴───────────┴─────┘ Director executiv, Întocmit, Instrucțiuni pentru completarea formularului: - liniile 011 și 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situația existentă la finele anului precedent anului de raportare (din Situația obligațiilor de plată și a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102); - linia 020 se modifică lunar - se înscriu pentru fiecare contribuție în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru obligațiile restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 031 și 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restanțele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condițiile legii; - liniile 041 și 042 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuție în parte, cumulat de la începutul anului; - liniile 051 și 052 se înscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligații curente anulate în condițiile legii; - liniile 061 și 062 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuție în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent și debitele din obligații curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puțin obligațiile anuale în condițiile legii; - liniile 071 și 072 - se înscriu debitele respectiv accesoriile din totalul obligațiilor de plată ce sunt eșalonate sau amânate la plată; - liniile 081 și 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente înclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului; - liniile 091 și 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligații curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului; - liniile 101 și 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, prin însumarea liniilor 081 și 091 respectiv a liniilor 082 și 092; - liniile 111 și 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform eșalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii; - linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuție în parte sumele plătite în avans; - liniile 121 și 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 131 și 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor curente cumulat de la începutul anului; - liniile 141 și 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor restante la sfârșitul perioadei de raportare; Corelații în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectării eșalonării, în luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 03
*Font 9* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚI0NALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ DIRECȚIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANȚELOR BUCETARE COD FISCAL ______________ DENUMIRE CONTRIBUABIL _________________ SITUAȚIA OBLIGAȚIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE SĂNĂTATE ȘI A PLĂȚILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAȚII LA DATA DE: luna ........... anul ........ - LEI - ┌───────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬─────┐ │ | Denumire venit│Contribuția │Contribuția │ │ │ │ | │ pentru │ pentru │ │ │ │ | │ asigurări │ asigurări │ Alte │Total│ │ | │ sociale │ sociale │contribuții│ │ │ | │de sănătate │de sănătate │ │ │ │ | │ datorată │reținută de │ │ │ │ | │de angajator│la salariați│ │ │ │ | ├────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ | │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ ├───────────┬──────────┬────────────┬───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Obligații │Restanțe │Debite │011│ │ │ │ │ │de plată │la data de├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │31.12 a │Accesorii │012│ │ │ │ │ │ │anului │aferente │ │ │ │ │ │ │ │precedent │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │până la 31 │ │ │ │ │ │ │ │ │decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │ │anului │ │ │ │ │ │ │ │ │precedent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┴────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Accesorii aferente │020│ │ │ │ │ │ │debitelor la 31.12 a │ │ │ │ │ │ │ │anului precedent │ │ │ │ │ │ │ │instituite în anul │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┬────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │031│ │ │ │ │ │ │anuale în ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │condițiile│Accesorii │032│ │ │ │ │ │ │legii din │aferente │ │ │ │ │ │ │ │restanțe │inclusiv din│ │ │ │ │ │ │ │la 31.12 a│cele │ │ │ │ │ │ │ │anului │instituite │ │ │ │ │ │ │ │precedent │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │041│ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │(cumulat │Accesorii │042│ │ │ │ │ │ │de la │aferente │ │ │ │ │ │ │ │început │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │de an) │curente │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │051│ │ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │anulate în│Accesorii │052│ │ │ │ │ │ │condițiile│aferente │ │ │ │ │ │ │ │legii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │061│ │ │ │ │ │ │obligații │011-031+ │ │ │ │ │ │ │ │ │041-051 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │062│ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+│ │ │ │ │ │ │ │ │042-052 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │ │eșalonate ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │sau │Accesorii │072│ │ │ │ │ │ │amânate la│ │ │ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Stingere │Din │Debite │081│ │ │ │ │ │obligații │obligații ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │(Plăți, │restante │Accesorii │082│ │ │ │ │ │compensări,│la 31.12 a│aferente │ │ │ │ │ │ │alte │anului │inclusiv │ │ │ │ │ │ │modalități)│precedent │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din │Debite │091│ │ │ │ │ │ │obligații ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │curente │Accesorii │092│ │ │ │ │ │ │(cumulat │aferente │ │ │ │ │ │ │ │de la │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │ │început │curente │ │ │ │ │ │ │ │an) │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │101│ │ │ │ │ │ │stingeri │081+091 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │102│ │ │ │ │ │ │ │082+092 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │111│ │ │ │ │ │ │din sume ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │eșalonate │Accesorii │112│ │ │ │ │ │ │la plată │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Plăți în │Debite │113│ │ │ │ │ │ │avans │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │Sold la │Obligații │Debite: │121│ │ │ │ │ │finele │restante │011-031-081 │ │ │ │ │ │ │perioadei │la 31.12 a├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │de │anului │Accesorii │122│ │ │ │ │ │raportare │precedent │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │cele │ │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │curent: │ │ │ │ │ │ │ │ │012+020- │ │ │ │ │ │ │ │ │032-082 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite: │131│ │ │ │ │ │ │curente │041-051-091 │ │ │ │ │ │ │ │(cumulat ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │de la │Accesorii │132│ │ │ │ │ │ │început │aferente: │ │ │ │ │ │ │ │de an) │042-052-092 │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │141│ │ │ │ │ │ │obligații │121+131 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼────────────┼────────────┼───────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │142│ │ │ │ │ │ │ │122+132 │ │ │ │ │ │ └───────────┴──────────┴────────────┴───┴────────────┴────────────┴───────────┴─────┘ Director executiv, Întocmit, Instrucțiuni pentru completarea formularului: - liniile 011 și 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situația existentă la finele anului precedent anului de raportare (din Situația obligațiilor de plată și a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102); - linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru obligațiile restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 031 și 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restanțele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condițiile legii; - liniile 041 și 042 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuție în parte, cumulat de la începutul anului; - liniile 051 și 052 se înscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligații curente anulate în condițiile legii; - liniile 061 și 062 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuție în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent și debitele din obligații curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puțin obligațiile anuale în condițiile legii; - liniile 071 și 072 - se înscriu debitele respectiv accesoriile din totalul obligațiilor de plată ce sunt eșalonate sau amânate la plată; - liniile 081 și 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente înclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului; - liniile 091 și 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligații curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului; - liniile 101 și 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, prin însumarea liniilor 081 și 091 respectiv a liniilor 082 și 092; - liniile 111 și 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform eșalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii; - linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuție în parte sumele plătite în avans; - liniile 121 și 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 131 și 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor curente cumulat de la începutul anului; - liniile 141 și 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor restante la sfârșitul perioadei de raportare; Corelații în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectării eșalonării, în luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 04
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚI0NALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ DIRECȚIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANȚELOR BUCETARE COD FISCAL ______________ DENUMIRE CONTRIBUABIL _________________ SITUAȚIA OBLIGAȚIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU ȘOMAJ ȘI A PLĂȚILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAȚII LA DATA DE: luna ........... anul ........ - LEI - ┌───────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬─────┐ │ | Denumire venit│ Contribuția │ Contribuția │ │ │ | │ individuală │ de asigurări │ │ │ | │ de asigurări │ pentru șomaj │Total│ │ | │ pentru șomaj │ datorată │ │ │ | │ reținută de │ de angajator │ │ │ | │ la asigurați │ │ │ │ | ├──────────────┼───────────────┼─────┤ │ | │ 1 │ 2 │ 3 │ ├───────────┬──────────┬────────────┬───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │Obligații │Restanțe │Debite │011│ │ │ │ │de plată │la data de├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │31.12 a │Accesorii │012│ │ │ │ │ │anului │aferente │ │ │ │ │ │ │precedent │instituite │ │ │ │ │ │ │ │până la 31 │ │ │ │ │ │ │ │decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │anului │ │ │ │ │ │ │ │precedent │ │ │ │ │ │ ├──────────┴────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Accesorii aferente │020│ │ │ │ │ │debitelor la 31.12 a │ │ │ │ │ │ │anului precedent │ │ │ │ │ │ │instituite în anul │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ ├──────────┬────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │031│ │ │ │ │ │anuale în ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │condițiile│Accesorii │032│ │ │ │ │ │legii din │aferente │ │ │ │ │ │ │restanțe │inclusiv din│ │ │ │ │ │ │la 31.12 a│cele │ │ │ │ │ │ │anului │instituite │ │ │ │ │ │ │precedent │în anul │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │041│ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │(cumulat │Accesorii │042│ │ │ │ │ │de la │aferente │ │ │ │ │ │ │început │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │de an) │curente │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite │051│ │ │ │ │ │curente ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │anulate în│Accesorii │052│ │ │ │ │ │condițiile│aferente │ │ │ │ │ │ │legii │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │061│ │ │ │ │ │obligații │011-031+ │ │ │ │ │ │ │ │041-051 │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │062│ │ │ │ │ │ │012+020-032+│ │ │ │ │ │ │ │042-052 │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │eșalonate ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │sau │Accesorii │072│ │ │ │ │ │amânate la│ │ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │Stingere │Din │Debite │081│ │ │ │ │obligații │obligații ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │(Plăți, │restante │Accesorii │082│ │ │ │ │compensări,│la 31.12 a│aferente │ │ │ │ │ │alte │anului │inclusiv │ │ │ │ │ │modalități)│precedent │cele │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │curent │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Din │Debite │091│ │ │ │ │ │obligații ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │curente │Accesorii │092│ │ │ │ │ │(cumulat │aferente │ │ │ │ │ │ │de la │obligațiilor│ │ │ │ │ │ │început │curente │ │ │ │ │ │ │an) │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │101│ │ │ │ │ │stingeri │081+091 │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │102│ │ │ │ │ │ │082+092 │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Din care │Debite │111│ │ │ │ │ │din sume ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │eșalonate │Accesorii │112│ │ │ │ │ │la plată │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Plăți în │Debite │113│ │ │ │ │ │avans │ │ │ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │Sold la │Obligații │Debite: │121│ │ │ │ │finele │restante │011-031-081 │ │ │ │ │ │perioadei │la 31.12 a├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │de │anului │Accesorii │122│ │ │ │ │raportare │precedent │aferente │ │ │ │ │ │ │ │inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │cele │ │ │ │ │ │ │ │instituite │ │ │ │ │ │ │ │în anul │ │ │ │ │ │ │ │curent: │ │ │ │ │ │ │ │012+020- │ │ │ │ │ │ │ │032-082 │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Obligații │Debite: │131│ │ │ │ │ │curente │041-051-091 │ │ │ │ │ │ │(cumulat ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │de la │Accesorii │132│ │ │ │ │ │început │aferente: │ │ │ │ │ │ │de an) │042-052-092 │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │Total │Debite: │141│ │ │ │ │ │obligații │121+131 │ │ │ │ │ │ │ ├────────────┼───┼──────────────┼───────────────┼─────┤ │ │ │Accesorii: │142│ │ │ │ │ │ │122+132 │ │ │ │ │ └───────────┴──────────┴────────────┴───┴──────────────┴───────────────┴─────┘ Director executiv, Întocmit, Instrucțiuni pentru completarea formularului: - liniile 011 și 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situația existentă la finele anului precedent anului de raportare (din Situația obligațiilor de plată și a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102); - linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru obligațiile restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 031 și 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restanțele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condițiile legii; - liniile 041 și 042 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuție în parte, cumulat de la începutul anului; - liniile 051 și 052 se înscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligații curente anulate în condițiile legii; - liniile 061 și 062 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuție în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent și debitele din obligații curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puțin obligațiile anuale în condițiile legii; - liniile 071 și 072 - se înscriu debitele respectiv accesoriile din totalul obligațiilor de plată ce sunt eșalonate sau amânate la plată; - liniile 081 și 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente înclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului; - liniile 091 și 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligații curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului; - liniile 101 și 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, prin însumarea liniilor 081 și 091 respectiv a liniilor 082 și 092; - liniile 111 și 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform eșalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii; - linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuție în parte sumele plătite în avans; - liniile 121 și 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent; - liniile 131 și 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor curente cumulat de la începutul anului; - liniile 141 și 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuție în parte, soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârșitul perioadei de raportare a obligațiilor restante la sfârșitul perioadei de raportare; Corelații în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectării eșalonării, în luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.