HCM nr. 1021/1954
pentru dezvoltarea producției mărfurilor de larg consum obținute din materii prime din resurse locale și din deșeuri, de către întreprinderile industriei locale și cooperatiste și stimularea îndeplinirii și depășirii planurilor de colectari a produselor agroalimentare de către întreprinderile și organizațiile de stat și cooperatiste
prezumat în vigoare 1 act modificator
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Înlocuit (parțial) prin 1
- HCM nr. 2636/1954 1 ianuarie 1954 privind stabilirea cotelor impozitului pe circulația mărfurilor a modului de așezare a imp…
nr. 36 din 7 iulie 1954
__________
*) Potrivit
art. 2 din H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu începere de la 1 ianuarie 1955 dispozițiile H.C.M. nr. 1021/1954, cu modificările ulterioare, se aplică și unităților economice aparținînd organizațiilor obștești.
Articolul 1
Întreprinderile industriei locale și cooperatiste care se vor înființa după data punerii în aplicare a dispozițiilor prezentei hotărîri, în scopul prelucrării materiilor prime din resurse locale și deșeurilor, în mărfuri de larg consum, se scutesc de plată impozitului pe circulația mărfurilor timp de doi ani de la data înregistrării de stat.
După expirarea termenului de scutire, întreprinderile în cauza vor beneficia pentru mărfurile de larg consum realizate în condițiile de mai sus de reducerea cu 50% a cotelor impozitului pe circulația mărfurilor prevăzută la art. 5 din prezenta hotărîre.
Articolul 2
Întreprinderile de alimentație publică, de stat sau cooperatiste, se scutesc de plată impozitului pe circulația mărfurilor pentru animalele obținute din ingrasatorii proprii.
Articolul 3
Toate întreprinderile industriei locale și cooperatiste, independent de data infiintarii lor, care lucrează cu materii prime din resurse locale și deșeuri și care se ocupa cu producția de: var, tigla, olane, olarie, teracota (plăci și sobe), produse de rotarie, stupi, uluca, sita, obiecte marunte din lemn pentru uz casnic, mangal, acid tartric, opinci din piele sau din anvelope de cauciuc uzate, confecții din paie, foi de porumb, trestie, papura, rachita, iasca, talas, pir și sorg, articole din oase, coarne și copite de animale, pene și scoici, se scutesc de plată impozitului pe circulația mărfurilor și la vînzarea acestor produse*).
__________
*) Articolul modificat prin
H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu aplicare de la 1 ianuarie 1956.
Articolul 4
Realizarile din vînzarea deșeurilor provenite din colectare sau din producție proprie se scutesc de plată impozitului pe circulația mărfurilor.**)
__________
**) Articol modificat prin
Articolul 5
Cotele impozitului pe circulația mărfurilor, stabilite în listele anexe la Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 2636/1954, se reduc cu 50% pentru mărfurile de larg consum obținute din prelucrarea materiilor prime din resurse locale și a deșeurilor, în cadrul întreprinderilor industriei locale și cooperatiste***).
__________
Reducerea de mai sus se calculează asupra cotelor de impozit aplicabile acelorași mărfuri fabricate din materii prime din fond centralizat, de către întreprinderile din cadrul industriei locale și cooperatiste****).
__________
Confecțiile din textile obținute din deșeuri sau materii prime din resurse locale de către întreprinderile de mai sus, sînt supuse la plata impozitului pe circulația mărfurilor* cu cotele de mai jos, cu funcție de materia prima:
a) din bumbac sau celofibra .......................... 1%;
b) din lnnd sau mdtase artificiala ................... 2%.
__________
Încălțămintea de orice fel din deșeuri, produsă de industria locală și cooperatista, se supune la plata impozitului pe circulația mărfurilor cu cota de 10%.*)
__________
***) Alineat modificat prin
H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu aplicare de la 1 ianuarie 1955.
****) Alineat modificat prin
H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu aplicare de la 1 ianuarie 1955.
*) Articolul modificat prin
H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu aplicare de la 1 ianuarie 1956.
*) Alineat modificat prin
Articolul 6
Scutirea de impozit prevăzută la art. 1 și reducerile de impozit de la art. 5, alin. 1 se aplică în cazul în care valoarea materiei prime și a materialelor auxiliare folosite de întreprinderea sau secția respectiva, din fond centralizat, nu depășește 30% din valoarea totală a materiei prime și a materialelor auxiliare folosite.
Pentru produsele din lemn și cele din piele, scutirea și reducerile de impozit menționate mai sus se aplică în cazul în care valoarea materiei prime și a materialelor auxiliare din fond centralizat nu va depăși 60%, respectiv 50% din valoarea totală a materiei prime și a materialelor auxiliare folosite**).
__________
**) Articol modificat prin
H.C.M. nr. 137 din 7 februarie 1956 , cu aplicare de la 1 ianuarie 1956.
Articolul 7
Pentru produsele agro-alimentare, provenite din depășirea planului anual de colectari al întreprinderilor organizațiilor economice de stat și cooperatiste, vîndute direct consumatorilor sau folosite în producție proprie, impozitul pe circulația mărfurilor se reduce cu 50% .
Articolul 8
Prețurile de vînzare cu amănuntul la mărfurile de larg consum, de la art. 1, 3, 5, 7, nu vor putea fi stabilite mai mari decît prețurile cu amănuntul din comerțul de stat.
Articolul 9
Înlesnirile de la art. 1, 3, 4, 5, și 7 se acordă de asemenea întreprinderilor și secțiilor de producție nou înființate pe lîngă combinatele și întreprinderile industriei locale sau cooperatiste în funcțiune, cu condiția ținerii unei evidente contabile analitice separate.
Articolul 10
Scutirile și înlesnirile de mai sus intră în vigoare pe data de 1 iulie 1954.
Articolul 11
Ministerul Finanțelor va da instrucțiuni pentru punerea în aplicare a dispozițiilor prezentei hotărîri.
Articolul 12
***)
___________
Art. 12 a fost abrogat prin H.C.M. nr. 2272 din 24 decembrie 1954 .
***)
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.